Alla inlägg under oktober 2009

Av sarahw - 5 oktober 2009 22:17

Längtar efter att få använda mina nya fina stövlar!

  

Förresten! Snart är det Jul. Det ser jag verkligen fram emot och här på bilden ser ni en skymt av min nyinköpta "julstrumpa".

Av sarahw - 5 oktober 2009 20:02

Idag har jag gett order till Chefen att infinna sej tidigt på jobbet i morgon bitti för ta tag i en mindre ombyggnation. Har tyckte väl att det lät helt okej, för han och hans trevliga "vän" bjöd tom på fika nu i eftermiddag. Å det händer sannerligen inte varje dag. Så nu har jag inlett ännu ett "projekt".

I övrigt har det varit en bra dag! Trevligt säljarbesök, lunch-pump, en oväntad godispåse dök upp bland varorna som jag packade upp, handlat ett middags fynd (tack vare tips från Leo), planterat ljung , ätit goda rester, gjort en mysig brasa och nu återstår det bara att koka lingonsylt och slappa i soffan.. Synd bara att det inte är Idol. Det är inte klokt hur fort man vänjer sej vid saker.

  

Brr, nu är vintern på väg! (Bilden är tagen ikväll när jag planterade)

Av sarahw - 3 oktober 2009 20:18

5 timmars jobb

  

Sen målning därhemma, varv 2 (varv 1 på bilden).

Superdupergod Fläskfilé och ris middag och efterrätt beståendes av jordgubb & lime pannacotta.

  

Efter maten pysslade vi och nu blir de Film:-D




Av sarahw - 2 oktober 2009 17:32

Helgen är alltid välkommen oavsett om jag jobbar eller inte. Det är som en skön stämning och lite lugnare tempo.

Min vecka har bestått av hektiska dagar. Förutom det obligatoriska pappersjobbet har jag varit på en Luleåsväng med Albin & Ulle, klippt mej, tränat ett par pass. Vilket jag för övrigt känner än! Har en härlig träningsvärk i rumpan efter Ronjas annorlunda Pump pass i onsdags. Sköönt!

Kvällarna i veckan har varit betydligt lugnare. Idol tittande och sen har jag somnat i soffan, de flesta dagar tom innan utröstningen. Det som verkligen har blivit lidande är matlagningen. Fast det har iofs varit nyttigt för mej med några havregrynsgrötmiddagar . Men i helgen ska jag försöka laga något riktigt gott. Är sugen på lax med västerbottensost och soltorkade tomater.

Strax hem och Fredagsmysa!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards