Alla inlägg under maj 2009

Av sarahw - 31 maj 2009 15:56

Syteryster Bella kom förbi till jobbet idag och fixade en mjukglass till mej!

Strax morsdagsmiddag i Ryssbält. Myspysigt:-)

Av sarahw - 31 maj 2009 12:14

Många kramar och en riktigt bra kamera fick jag (en Canon EOS 500D)!

Nog för att jag redan har en EOS 300D sen ca 4år tillbaka, men Andreas tyckte att det var dax att uppdatera eftersom jag fotar så mycke. Räknade ut att jag har tagit 9 foton per dag i snitt och det blir alltså ca 13000 foton.. Som förresten höll på att förvinna här en dag. Datorn slog av och på sej hela tiden och jag satt med gråten i halsen och bad för mina bilder och litegrann för bokföringen;-).  Andreas fick igång datorn och jag började bränna ner 05 och 06 (men skivorna tog slut såklart). Nu måste jag skyndsamt ta och bränna ner resten.





Av sarahw - 30 maj 2009 14:15

Efter 1.5år med samma musik i Gallerian så har jag nästan gått in i en depression...

Men så idag helt plötsligt så hörde jag ny ljuv musik!

Hääärligt!

Uuunderbart!

Faaantastiskt!


Av sarahw - 30 maj 2009 13:29

 

Vi firade våran 3-års kille i dagarna tre..

Alla njöt av det härliga vädret..


Vanja och lilla Hilda.

Tårtdax:-)

Kram på dej kompis!



Av sarahw - 29 maj 2009 17:49

I onsdags vid nio tiden när jag och Emilia skulle se filmen "Twilight" (som för övrigt var helt okej) så skulle Albin gå och sova. Jag lovade att vi skulle göra honom sällskap så fort filmen var färdig.. Han ropade med jämnan mellanrum och frågade om den var klar. Sista gången han ropade var klockan 22.45 Att han orkade hålla sej vaken! Jag försöker få  honom i säng lite tidigare på kvällen. En annan kväll låg jag med honom från 20-21.30 Då höll jag på att somna, men han var pigg!

Av sarahw - 27 maj 2009 14:34

Jobbveckan närmar sej.. Igen:-(

Sista lediga dagen idag, för  i morgon ska jag på ett möte i Luleå..

Idag har vi varit på 3-års kontroll. Först var Albin skeptisk till att gå in på sjukhuset, citat :Jag är inte sjuk! Men kollen gick bra och det slutade med att han inte ville åka därifrån, för de hade ju en massa roliga leksaker där.


Annars känner jag mej mest stressad och trött.. Hoppas det vänder snart!

Ikväll ska Emilia komma på besök och vi ska äta god mat och se film. Det ska bli trevlig och skönt med lite lugn och ro:-)


Av sarahw - 22 maj 2009 22:14

Efter några dagars bloggvila så tar jag mej tid att uppdatera trots att det egentligen är datorförbud i stugan..

Måste ju börja med att avslöja vad jag gjorde för första gången i mitt liv:

Solsprayning! Ni förstår vilket spännade liv jag har;-). Blev hyfsat nöjd, ganska jämnbrun, synd bara att man luktar "kalkon". Men det var kul att prova på och passande till Isabells "4 Season" tema på Modevisningen.

I Onsdags klev jag upp kl 5. Åkte till Luleå kl 6. Var hos frissan kl 7. Blev sminkad kl 9, första visningen var kl 11, nästa kl 13 och den sista kl 19.

Höst Emilia, Vinter Isabell, Vår Emma och Sommar Sarah.

Stenansikte som en riktig modell;-)

En hård dag med mycket väntande... Fast jag var helt slut avslutade vi dagen med bio "Änglar & Demoner". Till min egen förvåning sov jag bara 10min trots att jag inte tyckte att den var speciellt bra.

Hemma i sängen vid 1 tiden.. Sov till jag vaknade kl 10 morgonen efter.

Jobbade och packade oss iväg till stugan. Bakade bullar och tittade på den himmelska utsikten. Jättefint nu när stranden kommit fram och all is är borta.

Idag har jag verkligen njutit av min första dag på min 7 dagars ledighet. Räfsat på stranden, läst ut en bok, tränat och ätit världens godaste mat. Både det grillade köttet och klyftpotatisen blev perfekt!

Har nyss avslutat förberedelsen av morgondagens middagsmat. Jag ska bjuda på två rätter som jag aldrig gjort förut! Så vi får se hur det smakar!

Förutom middag ska vi ha kalas hela dagen lång för våran tjuriga men otroligt goa lill gubbe!

Av sarahw - 19 maj 2009 08:31


Ett stort Grattis till våran Älsklingsgubbe!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards