Alla inlägg under maj 2014

Av sarahw - 31 maj 2014 12:53

Första deltävligen för Andreas i Bredd/motion ägde rum i Boden. Första heatet slutade han som 1:a. Andra heatet blev han 4:a och det räckte till en totalvinst. Dock bara en poäng ifrån tvåan.  

                

               

Vi får se hur det går på andra deltävligen som är i Piteå idag!


Nu har jag tom. gjort en blogguppdatering och är redo för en vecka med Träning, Sol och Semester!

Av sarahw - 31 maj 2014 12:04

Helgen efter utbildningen så var jag och Andreas på Magus Uggla på Coop arena med Jesper & Frida. Jag är väl inget stort fan av Uggla men showen var helt ok . Vi åt på Cooks Krog och sov över på Scandic.

 

Av sarahw - 31 maj 2014 11:32

Jag bestämde mej för att gå grundutbildningen i Bodypump på Inpuls i Luleå 10-11/4.

En dryg vecka innan starten fick vi koreografi och musik. Jag ville såklart hinna öva in det så jag kunde den utan och innan, men Andreas var bortrest och trots att jag verkligen försökte ha med mej materialet överallt så blev det varken hackat eller malet, pga två barn som påkallade min uppmärksamhet mest hela tiden och som vanligt blev jag dötrött när dom väl somnat. I mailet från Les mills stod det att man skulle kunna det "By heart", men mailet vi fick från Adam (han som höll i kursen) två dagar före kursen stod det att man skulle kunna det övergripligt.

Första dagen (kl12-20) började vi med speed-dejting övningar för all lära känna varandra, vi körde en masterclass, teknikövningar och massor med teori. Sen var det dax för dom första presentationerna och jag fick axel-låten. Ca 19.50 var det min tur och jag tyckte att det gick helt ok (skönt att koreografin hunnit sätta sej). 5 hörnstenar skulle vi uppnå för att bli godkänd på hela kursen.

COREOGRAPHY, (TECHNIQUE:)Position, Execution,timing och COACHING. Om man var helt ny som instruktör tyckte han att fokuset den första dagen skulle ligga på koreografi och teknik Jag lyssnade på honom fick godkänt i dom delarna (alltså 3/5 avklarat). Fick ej godkänt på execution eftersom jag hade för stort kliv bakåt i split stance.

Dag två (kl.9-17)började med andra presentationen (ben-låten) tyckte jag inte gick lika bra som den första, men jag fick godkänt på coachningen och inför den tredje och sista presentationen skulle jag träna på att namnge postionerna, gärna på engelska:ex Mid stance, wide stance, wider stance. Sen tränade vi mer teknik och fick filma varandra, vi pratade om kundbemötande och sen avslutade vi dagen med den sista presentationen och den gick väl hyfsat men jag var ändå inte 100% säker om jag skulle bli helt godkänd, men det blev jag! Skulle gissa på att ca1/3-del inte blev det.

Det var två innehållsrika dagar och jag är glad att jag tog modet till mej och gjorde det! Adam från Les mills var en bra lärare. Superseriös samtidigt som han var rolig och lättsam.


 


Av sarahw - 28 maj 2014 23:35

Jag har bokfört,betalat skatt och moms, färdigställt ett bokslut, skickat in ett annat bokslut, deklarerat klart enskilda firmor, räfsat, putsat fönster, skrapat en boda på dagis, gjort fotbad, färgat fransar, rensat tidningar, provat sommarkläder, tvättat och allmänt flängt runt.

Jag är nog en sån där som presterar bäst under press!

    

Av sarahw - 20 maj 2014 22:15

Världens bästa Albin har hunnit bli 8år. Han är en kille som gillar cykling, cross och hör och häpna så har han även valt att vara med och spela fotboll i Trixen. Jättekul! Kompisarna är det viktigaste just nu och han hänger gärna med cykelgrabbarna och bygger hopp. "Vigge" är bästisen som har precis samma intressen som honom.

Han har stl. 122/128 på kläder och 31 i skostorlek. Kläder är han noga med och gillar sånt med mycke färg. Gärna chinos och "coola" tröjor. Lillkillen våran väger endast 21kg (115cm lång) och är mager som en kråka. Fast han har blivit jätteduktig på att äta. Vi satsar fortfarande på rejäla "byggarkvällsmål". Tidigare var det varma mackor som gällde, sen åt han varmkorv med bröd en period och äter han flingor,mjölk och en klåddsmörgås.

Nyss tappade han sina två första tänder (väldigt sent) och vid tandläkarbesöket fick han göra en röntgen så vi fick veta att alla tänder finns där under.

Det går bra i skolan och han verkar trivas jättebra. Tidigare var matte favvoämnet men nu gillar han nog svenskan mest, eftersom läsningen går superbra! Vi läser för honom nästan varje kväll, det väljer han hellre än att se på tv.

Han är en riktig "friskus" och vi har väldigt få VAB-dagar med honom.

Datormanin börjar lägga sej (tack o lov), eftersom han lessnade på att tjata då vi införde endast en datordag per vecka. När han väl är vid datorn ser han på "Rackartygarna", cykelhoppsfilmer och när folk spelar Minecraft. Han gillar musik och lyssnar på det senaste som kommer ut.

Han är en väldigt känslig kille som pratar om döden ibland men då ändrar han sej snabbt, blir gråtfärdig och säger att han inte vill prata mer om det.

Lillasyster älskar han mest av allt och saknar henne direkt hon är borta. Fast när hon är hemma så retar han gärna gallfeber på henne bara för att han vet hur fort hon tänder till;-).

 


Av sarahw - 14 maj 2014 22:54

För några veckor sedan fick Andreas en inbjudan till årets företagsgala. Äntligen fick jag tillfälle att ta på mej en fin klänning som legat oanvänd alldeles för länge. Jag är ju lite av en Gala-person när jag väl tar mej ut ur Onepiecen;-).

Det var hur trevligt som helst! och som en rolig bonus så fick Andreas ett fint pris:

Årets unga företagare: Andreas Palovaara, Biovärme Sverige AB.

Motivering: ”Årets Unga Företagare 2013” har genom att framgångsrikt driva egen verksamhet under flertalet år och i olika branscher visat att han är en värdig vinnare av utnämningen. Han har visat prov på gott entreprenörskap och framgångsrikt affärsmannaskap, inte minst har han som delägare i ett nu väletablerat företag i värmebranschen, tillfört viktig kompetens som aktivt bidragit till bolagets positiva utveckling under de senaste åren".

Jättekul att en person som varken syns eller hörs i kommunen uppmärksammas. Men jag kan intyga att han jobbar hårt i det dolda och verkligen är värd priset;-). 2006 var han nominerad i samma kategori, men det blev ingen vinst den gången.


Som om det inte var nog med det så kammade han även hem ett stipendium som var helt fristående från Företagarnas pris:

Stipendium från Elisabeth och Carlo Olsens stiftelse: Andreas Palovaara.

Motivering: "Andreas är en driftig person och har varit svensk ungdomsmästare i svetsning och fick därmed tävla i OS i Seoul år 2001. År 2005 köpte han en konkursad grillkiosk i Sangis och byggde upp den till en välfungerande Sibylla grill. Under åren har även installerat en hel del värmeanläggningar på sidan av sitt svetsjobb, eftersom han har ett brinnande intresse av uppvärmning. 2010 startade Andreas bolaget Biovärme Sverige tillsammans med Simon Johansson från Luleå som är rörmokare".

 

Grattis till Wiklunds Måleri & Mattor som blev årets företag, lagom till deras 60-års jubileum!

 

          

               



Av sarahw - 14 maj 2014 22:50

Alltid trevligt med en träningsdag. Jag provade på Löpteknik och X-fit. Det var intressant och kul!

 

Av sarahw - 14 maj 2014 22:27

  Kyrkan var fylld till bredden. Kusin Ida hade skrivit en egen sång utifrån versen Farfar själv hade skrivit till dödsannonsen. Ida spelade piano och Sanne sjöng. Fantastiskt vackert, sorgligt och stämningsfullt.

 



          


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards