Alla inlägg under februari 2009

Av sarahw - 27 februari 2009 23:16

Förstår varifrån våran son fått sitt ointresse för mat.

Helt klart från mej! Jag har aldrig varit särskilt intresserad av att varken laga eller äta nåt speciellt. Har även varit väldigt kräsen, inga konstigheter.. Jag har ätit en hel del grötmiddagar i mitt liv..

Men nu när jag uppnått mogen ålder så har suget kommit! Jag skärpte till mej när Albin började äta vanlig mat, för han ska inte bli en sån som hänger på nån korvkiosk för jämnan;-). Riktig mat ska de vá!

Har bjudit på 3 goda middagar (om jag får säga det själv) denna vecka och idag bjöd Ulle oss på världens godaste sallad.

 

Fortfarande lång väg kvar till att bli en gourmetkock. Mina nästa mål är att svänga ihop fler goda fiskrätter och att lära mej att äta svamp!

Att jag ens orka prata om mat nu när jag är Grismätt:-(. Sallad, Vitlöksbröd, Aioli och en hel del godis står mej upp i halsen. Usch! Jag tycker inte om att äta så jag mår illa. Brukar nomalt kunna hejda mej i tid. Men idag gick det bara inte:-(

Måste få göra lite reklam för Bellerix. Har ätit två luncher där i veckan, dom har såå god mat!! Om jag inte vore så snål skulle jag äta lunch där varje dag!

Nu närmar klockan sej midnatt som vanlig och det är dax att dra täcket över huvudet så jag orkar med ännu en arbetsdag innan vi beger oss mot Luleå och Bion "Män som hatar kvinnor" . Ska bli intressant att se!


P& K



Av sarahw - 25 februari 2009 22:37

Min lediga dag är nu över.. Undra vad jag tänkte när jag tog på mej att jobba 6 dagar denna vecka?!

Men det går säkert fint, jag trivs ju faktiskt ganska bra på mitt jobb.

Idag har jag och Albin ätit på Kina med Ulle, Anna och Monika.

Sen åkte vi iväg till Hanna och hennes lilla gård. Hon har två hästar, ett par (?) katter och en hund. Där sitter hon i stugan och eldar i köksspisen. Hur mysigt som helst. Det är verkligen stora kontraster mellan Ulle storstadstjejen som bor på östermalm i Stlm och som jämt befinner sej på resande fot, Hanna bohemen i Puling som njuter av lugnet och sina djur och Sarah svenssontjejen med villa,volvo och barn.





Av sarahw - 23 februari 2009 21:24

Albin: Mamma, Varför har jag en påse baki snoppen?

Mamma: Öhhh... Bra fråga...Jooo... De är så att... Ja, du vet att det är bra för... Eller... Fråga pappa, han vet!

Av sarahw - 21 februari 2009 14:19

Ännu en vecka har förflutit..

Som mest har bestått av jobb,träning,vila och bus!

Igår hade vi myskväll enligt tradition och finbesök från Sthlm!

Idag har vi inte gjort nånting alls, bara njutit av ledigheten:-) Sovmorgon till 9.30 och frukost till klockan 11. Sen har vi bara lekt. Nu har Andreas & Albin farit ut och köra 4-hjuling.

Ulle kommer snart igen och vi ska åka till stugan och elda och hänga upp mina nya gardiner.

Ikväll blir det gomiddag och melodifestival!!


Av sarahw - 15 februari 2009 20:59

Sista jobbdagen trodde jag, men min kollega Emilia har blivit förkyld igen så jag ska jobba i morgon oxå. Men då får jag vara ledig en annan dag istället:-). Denna dag har förutom jobb bestått av träning, städning och middag hos grannen. Kommer knappt ihåg när jag lagade mat sist;-) Känns som att vi äter borta varje dag.

Gårdagen var supertrevlig! Åt en god Plankstek på Valhall och Sangis Revyn var helt okej. Peggy var outstanding som vanligt:-) Både Bokhandeln och Sibylla Sangis fick reklam och det var ju bra!

Sen har ju förresten Sangis blivit Årets By! Å det är en bra by! Med skola, dagis (som är fullt och barn på kö), affär och två matställen (även om det bara är ett som räknas;-). Nära både till Kalix och Happis.

Andreas kunde inte slita sej från familjen och åka till Umeå ikväll, så han får stiga upp mitt i natten istället. Nu sitter vi här och surfar på varsin dator, han i köket och jag i kontoret. Socialt värre!? Nä, nu ska vi ta och se Beck istället :-D


Natti natti

Av sarahw - 14 februari 2009 10:15

Denna lördag behövs ingen veckosammanfattning eftersom jag varit så flitig på bloggen i veckan.

Men jag kör en från i  Torsdags i alla fall . Då var det jobb som gällde och det gick bättre än förväntat trots att jag inte alls var laddad, sen kom pappan i huset hem och vi fick en smaskig middag i Ryssbält. Synd bara att två av syskonen fattades..

Igår Fredag var det jobb hela dagen och vi var även då bjuden på middag men var tvungen att avböja. Vi hade som planerat  Let´s Dance kväll med vännerna istället. Egentligen ser vi inte så mycke på programmet, det är mest trevlig att umgås, prata och fika.

Idag Lördag jobbar jag ett tag  sen blir det middag på Valhall och Sangis Revy. Tack vare Emma som har fixat!

Av sarahw - 11 februari 2009 23:40

Onsdagen blev oxå lyckad!

Dagen började med en stor frukostbuffé medan solen sken utanför fönstret. Efter att ha lyxat till det med en ansiktsmask begav vi oss ut i Pulkbacken.

Härligt!

 

 Jobbigt! Dagens träning var räddad:-)



-Mamma bär mej, jag orkar inte gå!!

Dagens absoluta höjdpunkt!

Leos Lekland. Albin hoppade, sprang och tjöt av skratt.

Nu är vi hemma igen. Jobb väntar nu fyra dagar i sträck, inte alls lika sugen på det som jag var efter förra långledigheten...

Natti natti, kudden kallar:-)



Av sarahw - 10 februari 2009 19:11

Dax för uppgradering av bloggen, alldeles för old fashion?! Tyckte systeryster.. Så nu har hon Pimpat min sida. Bakgrunden består av en vy från stugan och det nya presentationfotot är från syskonfotograferingen hos Pantheon.

Jag & min Albin befinner oss i Lule hos Bella. Har avnjutit en väldigt god middag som bestod av kycklingwok och just nu sitter barnen (Bella & Albin) och spelar Mariokart. 


Slappar hos Bella...



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards