Alla inlägg under januari 2012

Av sarahw - 29 januari 2012 13:57

Efter att ha varit på ranten hela långa lördagen, slog sej hela familjen ner i soffan och såg Smurfarna.

 Sen åkte sambon på bio medan jag såg en riktig tjejfilm:

 

Gullig historia, dock händer bara sånt där på film...

Av sarahw - 28 januari 2012 13:56

Lilla hjärtat<3

 
Av sarahw - 24 januari 2012 22:43

Lill-gummans decimeter-fjun behövde sej en uppfräschning!

Av sarahw - 23 januari 2012 22:09

Nu händer det grejer!

Min Handyman bilar upp golvet  

 
Av sarahw - 19 januari 2012 22:37

Då har livet återgått till det normala.

Inget speciellt flyt idag men vi hann ändå med en del.

Bland annat en Fika i Baskeri och ett 30-år kalas i Byn.

Det är inte så illa  

 

Av sarahw - 18 januari 2012 23:24

Denna dag började med ett mycket glatt besked  


Jag har haft sån obeskrivlig flyt hela långa dagen.

Har jobbat på kontoret, plockat undan här hemma så det ser ut som nytt,  promenerat ute i friska luften, handlat mat, pysslat med min son, busat med min dotter, lagat god och rejäl middag, tränat pump/spinn, myst i soffan med barnen och druckit milkshake, sorterat foton som jag håller på att skicka på framkallning.

OCH knåpat ihop ett blogginlägg  

Däremellan har jag dessutom hunnit surfa in på en del sidor, för extra inspiration inför kommande projekt!


Oftast vill jag för mycke, och det slutar med att jag inte får gjort hälften av det jag tänkt.

Men inte idag!

Klart det går lätt, när man har en sån här solstråle vid sin sida!





Av sarahw - 15 januari 2012 16:56

Syskonmys!

 
Av sarahw - 14 januari 2012 11:20

Hon väger 7420g och är 65,5cm lång.

Ögonfärgen har blivit mörkare och blir mer och mer bruna. Däremot så går hårfärgen mot det ljusare.

Hon ammar ca var 3-4 timme och på Julafton smakade hon på potatis för första gången och till skillnad från sin bror verkar hon bli en matglad tjej. (Hon har hittills ätit potatis och majs). Ersättning har hon oxå smakat och det var smaskigt och det gick även bra att äta från nappflaskan.

Hon har stl.68 på kläderna.

Hon gillar skarpt sin stol och där kan hon sitta och tugga på sina leksaker i timmatal.

Hon är en väldigt glad och nöjd tjej, som har börjat   "skrikprata" när hon vill ha uppmärksamhet.

Blyg har hon börjat bli och kan gråta när hon träffar personer som hon sällan ser.

Påklädning av ytterkläder är fortfarande det värsta som finns.

Sover mindre på dagarna, men hon kan ännu sova några timmar i sträck på eftermiddagen. Helst på språng eller ute i vagnen.

Tutten är ingen favorit, men funkar ibland om hon är riktigt trött.

Övrigt som kan tilläggas är att mamman återgått till normalvikt. Hade en "deadline" på 6 månader men uppnådde önskad vikt någon gång mellan 4-5 månader efter förlossning.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards