Alla inlägg under december 2010

Av sarahw - 29 december 2010 08:03

Dagen före julafton hade jag huvudvärk hela dagen

 och fick gå hem lite tidigare från jobbet. Typiskt!

  

Men allt var klappat och klart därhemma,

så jag kunde somna tidigt med gott samvete.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Julafton

Kokade gröt som vanligt och åt tomtefrukost.

Åkte till Ryssbält för att sen bara mysa hela dagen.

Mådde inte alls bra, men som tur är behövde jag inte göra något alls.

                      

        Förväntansfulla..       Jag med min önske "julklapp".    Så kom tomten!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Juldagen

Samtliga i lilla familjen tog sovmorgon till kl 10,20.

Albin kilade till grannen och jag och Andreas låg kvar

 och såg på Solsidan till kl.14

Vet inte vem av oss som mådde sämst den dagen?!

Upp och iväg på middag till Råneå.

            

                    Kusinerna med tomten.        Många paket blev det.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Annandagen

Hände inte mycket...

.  

 Bara vila och slappa och middag hos grannen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Som alltid har vi haft en lugn och fröjdefull jul!

Synd bara att jag drabbats av alla åkommor på en gång,

 men nu känns det aningen bättre.


Av sarahw - 22 december 2010 20:05

En sån här liten sötnos önskar jag mej i julklapp   !  

Av sarahw - 20 december 2010 09:52

Tänk vad en god natts sömn kan göra!

Igår kväll hade jag än en gång lyxen att sätta mej till dukat bord.

Kollade julklapparna och även i år tror jag mej ha fixat det!

29 paket är nu märkta  .

Känns även som att inköpen är under kontroll.

3 klappar kvar att fixa.

Granen är intagen och förberedd för pyntning och tömningen av gästrummet känns inte längre som något stort projekt!

  


Av sarahw - 19 december 2010 15:30


  

Julbords-showen på Western Farm igår var lika bra som sist vi var där!

Men nu vill jag inte ha nå mer julmat och julen som inte ens har börjat.



Idag är jag verkligen sliten.

 Det kostar på att jobba hårt och vara i farten varje dag.

Känner även en liten julstress..

Hinner vi få in granen innan julafton?

Är julklappshandligen under kontroll?

Ska jag klara av att märka alla klappar utan att öppna något paket?

Kommer vi hinna ta bort alla stuggrejer från gästrummet innan Erika & Daniel kommer?

  

 


Av sarahw - 17 december 2010 23:09

Resan, anslutningsflyg och hotell på Arlanda är bokat.

Mys med lill-gubben innan jag åkte på ett "spontan-julbord" på Valhall!

Mycket trevligt!

Snart sover jag förmodligen gott hos min sambo i soffan.

   

Av sarahw - 17 december 2010 10:23

God Jul Sarah, Andreas & Albin!

  

(Obs! Bilden är tagen exakt dit vi ska åka, bara så ni vet  )


Verkar som att vi lämnat vårat otur bakom oss  

Bokade just en 2 veckors all inclusive resa till Aruba (Västindien) i Januari.

Bara två rum kvar, dessutom var priset nedsatt med 10500:-.

Snacka om tur!!


Av sarahw - 15 december 2010 22:52

Är nyss hemkommen från Kyrkan.

Konserten med Janne Schaffer, Fredrik Larsson & "våran" Sanne var Super!

Nu har Julstämningen infunnit sej på riktigt!

        



Av sarahw - 13 december 2010 21:44

Efter att ha stigit upp tidigt och sett Luciatåget i Sangis kyrka har vi varit och lussat på inte mindre än 7 ställen.

Både Stjärngossen & tärnan var helt slut och somnade gott i gossens säng.

Tärnan fick dock masa sej upp en sväng, men nu är det dax att krypa ner igen.

För i morgon ska jag börja jobba tidigare än någonsin, nämnligen klockan åtta!  


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards