Alla inlägg under november 2010

Av sarahw - 29 november 2010 20:42

I lördags fick jag äntligen träffa honom.

Drygt sex timmar tog det innan jag kunde slita mej och åka hem.

Tyvärr hade jag med mej kameran utan minneskort så

det blev inga fina foton att lägga upp.

Men det kommer efter nästa besök!


Dagens tips är till er som går i bilbytartankar.

Satsa gärna en extra slant på en bil som har bränslevärmare.

Det är oumbärligt i detta klimat!

Såå gudomligt skönt att alltid sätta sej i en varm bil.

Bara att progammera in en tid när den ska vara varm eller starta den via fjärren om man inte vet exakt tid (förutsatt att man är i närheten).

  







Av sarahw - 26 november 2010 10:06

Strax är julpyntet på plats.

I år har jag äntligen hittat stjärnor till köket.

Inte riktigt såna jag hade tänkt mej, men jag är ganska nöjd ändå.

  

  


Pepparkaksbaket är kvar, sen är vi redo för första advent!

Av sarahw - 25 november 2010 22:04

Det är alltså helt otroligt hur folk kan slösa pengar på ingenting.

Här går man och funderar på om man verkligen kan satsa

mycke pengar på en resa.

Då en del dricker läsk &  röker upp såna summor på ett par år.

Alltså borde jag med gott samvete kunna unna mej

 en västindienresa varannat år  .

  



Av sarahw - 25 november 2010 10:24

6 jobbdagar avverkade och 3 kvar..

Förkyld har jag oxå blivit (eller om det nu är allergi?).

Måste bli frisk snart för till helgen ska jag ju gosa med lill-bebisen!


Ser fram emot dagens lunch:

  

Grekisk pytt i panna.

Mycke godare än svensk!



Av sarahw - 23 november 2010 22:37

Det blev ingen "Lisabett" utan Världens finaste " Karl-Robert".

  

Av sarahw - 21 november 2010 11:01

Efter ett besök i stugan i morse så kom vi på att det är en hel del som blir nytt.

              

Golvet är iaf bestämt! Det blir inget trägolv eftersom det är så ömtåligt.

Vi har istället har bestämt oss för ett lagom ljust laminatgolv.

Jag har varit osäker om jag vill ha kvar det till hälften röda och till hälften vita köket. Men Andreas tycker att vi ska ändra så hela blir vitt.

Skönt! Då slipper jag fundera över det nåmer.

Skeppargolvet som var både i vårat och Albins sovrum ska vi sätta likadant.

Tror även att det blir samma lika i toaletten

 (en ljus matta på väggen och en svart golvmatta).

Soffan, saccosäcken, pappelinamattan och skostället blir

exakt likdant som vi hade.


Det som vi måste fundera över är:


 Tapeter till kök/vardagsrum.

Tapet till Hall.

Tapet till Albins sovrum.

Tapet till vårat sovrum.

Kakel ovanför köksbänken.

Vardagsrumsmatta.

Hallmattor.

Stort Köksbord med 8 stolar.

Vardagsrumsbord.

Ska vi byta ut kaminen?

Ska vi köpa en ny tv-möbel?

Ska vi bara ha en sektion med garderober i sovrummet?

Ska vi ha vägguttagen på samma ställen?

Vad ska göras åt ventilationen & värmen?




Av sarahw - 20 november 2010 10:17

Min jobbvecka har just börjat och jag känner mej redan supertrött..

Hoppas verkligen inte att det är någon förkylning på g, igen.


Igår tog jag det väldigt lugnt hemma i soffan och ikväll har jag planerat

 att göra desamma!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards