Alla inlägg under januari 2011

Av sarahw - 30 januari 2011 20:06

Internet har inte funkat så bra här nere så jag har inte laddat upp så många bilder.

Men jag har tagit drygt 500st,

så jag kommer med en rejäl uppdatering när vi kommer hem.

     

Det är ungefär såhär vi har tillbringat kvällarna här  .

  

Ikväll ska vi äta middag med "vännerna" (som Albin kallar dom).

Vi ska äta på en restaurang där man grillar sitt eget kött vid bordet.


Av sarahw - 30 januari 2011 19:47

Regnet öser ner just nu, men det gör oss inget.

Det är härligt varmt ändå och solen har vi sett alldeles nog av under våran semester.

     

Igår frågade en person för första gången om jag har en bebis i magen.

Förra gången jag var gravid undrade den första personen det i vecka 17.

Jag är nu i vecka 15 och magen känns mycke större är förra gången.

Under dessa två semesterveckor har den växt massor!

Vet dock inte om det beror på mina kostvanor här nere  .



Av sarahw - 29 januari 2011 14:27


     

Jag, Albin och lilla magen  

Av sarahw - 26 januari 2011 15:37

Jag har kommit in i det rätta karibien tempot.

 Stegen är långsamma och man känner verkligen lugnet. Sover minst 9h/natt.

Måste faktiskt erkänna att man börjar bli lite rastlös.

Idag tror jag vi ska ta oss en tur till Eagel Beach för grabbarna är sugna på att köra vattenskoter.

Ikväll ska vi äta middag med en familj från Kalmar som har två pojkar

som Albin brukar leka med.



Av sarahw - 25 januari 2011 14:38

   Kul skylt!


Igår var vi på biltur, uppdaterar mer sen när jag har tid  

Av sarahw - 23 januari 2011 16:07

Har nog inte varit vaken längre än 21,30 någon kväll hittills.

Albin stupar i säng vid 20-tiden och strax efter det lägger vi oxå oss.

Är så skönt att vakna tidigt och sitta på balkongen i morgonsolen och njuta.

Igår blev cykelturen av (hann inte i förrgår).

Tyvärr var stan inte lika imponerande som vårat hotellområde.

I själva stan fanns mest juvelbutiker och märkeskläder.

 Vägen dit var lika skrotig som i de flesta andra länder jag besökt.

Så vi skyndade oss tillbaka till "vårat lilla paradis"!


  

  


Av sarahw - 21 januari 2011 15:15

Har faktiskt ingen aning vems bröllop det var, men det var roligt att få se ett!

Det är tydligen en hel del som gifter sej här eller åker på bröllopsresa hit.

Det förstår jag!

  

Såå.. jag tänkte ta mej tid att ge en ordenligt uppdatering, men vi fick visst lite brådis att hinna boka in en ubåtstur till Andreas (Jag & Albin är för feg för sånt).

Men kortfattat så gick flygresan på 11,5h toppen!

Åksjuketabletten verkade bra på mej och Albin såg en film, åt mat med god aptit, sov 3h och såg samma film ett varv till (Marmaduke).


Anlände till Hotellet ca kl 17,30 lokal tid (22,30 svensk tid).

Sökte upp första bästa restaurang och åt en supergod köttbit!

Det är super att våran all inclusive gäller på a´la carte menyerna och inte bara på bufférna. Det är som förväntat väldigt hög klass på allt.

Rent, fint, underbart väder (ca 26 grader dygnet runt), god internationell mat (massor med gott kött), ingen som röker (det står högt på min uppskattnings-lista) och så kan man dricka vattnet direkt ur kranen!

  

Vi har även hunnit skaffa oss lite rutiner.

Ca kl 6. 30 vaknar vi. Andreas drar på gymet eller tar en joggingtur. Jag och Albin ligger kvar i sängen. Han äter välling och ser på tv och jag läser en bok.

Sen går vi till en restaurang med fri internet.

  

Äter frukost med massor av härlig färsk frukt,

 surfar en stund medan Albin skyndar sej till i poolen.

Sen gör vi lite allt möjligt resten av dagen.

  

Albin & Andreas har byggt sej en skotercrossbana på stranden.


Idag ska vi låna cyklar och se oss omkring!








Av sarahw - 20 januari 2011 16:29

  

Måntro vem som ska gifta sej här idag?!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards