Alla inlägg under mars 2010

Av sarahw - 31 mars 2010 10:51

Denna gången sprack min månadsplanering. Hallrenoveringen är inte färdig och få långpromenader har det blivit..

Men trappen är klar! (förutom räcket uppe som jag inte kan måla just nu).


Jag tänkte redogöra vad det innebär att göra en trapprenovering:

Ta ner alla spjälor (för enligt målaremästaren J-O W blir det inte bra att måla dom på plats). Slipa, damma och kvistlacka stommen. Spackla, slipa lätt och damma ordentligt. Grunda och måla två färdigvarv. Gör samma procedur på spjälorna.

Anlita en noggrann person som använder en VASS såg att kapa trappstegsbitarna i exakt rätt mått (det kostar ca: 1000:-/steg att göra fel!). Slipa och damma av stegen och olja in. Slipa och damma av stegen igen och olja ett varv till (obs! Supertunt så det inte blir klibbigt). Limma på stegen och använd gärna tvingar för att dom ska fastna ordenligt.

     

  Mycke jobb har det varit, men det är det helt klart värt!

  

 Den gamla byrån som följde med huset som är från början av 1900-talet är så himla fin!

Bara golvet kvar att byta, men det blir inte just nu.


Av sarahw - 30 mars 2010 13:59

Alldeles strax är det påsk och hela tre kalas ska avverkas denna vecka. Igår firade vi Ulle, i morgon Bella(något försenat) och på lördag fyller Andreas hela 30år.

Jag trodde läget var under kontroll, men så ringer Astrid och frågar en hel massa saker angående lördagens kalas och det gjorde mej lite småstressad, men som tur är kom Andreas hem tidigare än beräknat och han säger sej ha en bra plan hur han ska hinna med en stor del av allt som ska fixas...




Av sarahw - 29 mars 2010 15:28

Våran pojke har alltså gått från att ha varit en traktor-kille till att bli en Polis-kille.

Kopps är den nya favoritfilmen! Han tycker att man lär sej så bra hur man bli polis när man ser den;-) .

Han smyger runt i huset med pistolen högsta hugg, anropar i polisradion och det blir ett himla liv när poliströjan är i tvätten.

Mitt under middagen kan han avvika och säga att nu måste han minsann ut och jobba natt!

I morse sa han att han måste skriva någonting om att en man klev ur bilen och sköt en flicka. Jag svarade att det lät ju väldigt hemskt! Men han suckade bara lungt och sa att mannen är nu gripen.

Undra var han hör allt?  Man märker iaf att han lyssnar uppmärksamt om det är nyheter i bilen.

Jag däremot hör inte till den uppmärksamme typen. Jag visste inte ens att det varit mordbrand i Kalix.??!!

Dessutom hörde jag att polisen hade span vid Sun Tan igår där Vivvi och Albin hade gått förbi två gånger (Albin berättade att ena gången hade dom en personbil och andra gången en buss). Han hade vinkat till Poliserna båda gångerna.

Så nu måste jag rapportera till honom att poliserna var på span!

  

En småsur Albin-polis som försöker smila upp sej för att få fika.


Av sarahw - 29 mars 2010 10:27

Jag klarade Penntricket!

Av sarahw - 28 mars 2010 22:40

Dagens träning blev en timmes snöskottning! Inte för att jag tycker att vi behöver mer snö, men det kändes riktigt härligt att vara ute och svettas i friska luften.

Jag och min go-pojke har fixat och donat här hemma hela kvällen och jag fick en släng av mitt syndrom "inte kunna göra en sak i taget", så jag började överallt. Men nu känner jag att jag är ganska färdig!



Av sarahw - 28 mars 2010 11:11

Känns inte riktigt som att sommaren närmar sej, just idag iaf.. Trodde det var på måndag man skulle ställa om klockan .

Som tur var pratade jag med Andreas (som befinner sej söderut igen), han berättade att dom hade sovit längre än planerat för att dom hade missat att ställa om klockan.

Hjälp! Helt plötsligt blev det väldigt bråttom. Frukost,dusch och skotta av bilen.

Men jag hann till jobbet i tid även denna dag.

Inte en gång på alla dessa år har jag kommit försent. Peppar peppar!




Av sarahw - 27 mars 2010 11:18

Jag har begjort pris på olika möbelaffärer på sänggaveln som vi vill ha och det skiljer mer än 3000kr i pris mellan den billigste och dyraste (EM, Antnäs möbler & Wika möbler). 

Så det bär sej absolut att lägga ner tid på att kolla pris när det gäller lite dyrare prylar.

  

Tycker fortfarande att den är för dyr, men jag har svårt att släppa den och hitta något annat.

  

Samtidigt som detta oxå lockar.(Bilden är från Sunwing, Alcudia på Mallorca Maj-07)

Om det nu är någon som vill komma med mej och Albin en vecka i Maj?

I vanlig ordning får jag tillbaka på skatten och denna månad har jag jobbat extra, så om jag vill kan jag faktiskt unna mej både sänggaveln och åka på en billig sista minuten resa!


Men jag är ju mer lagd åt spara sidan än åt slösa, så vi får se hur det blir med den saken...

Av sarahw - 26 mars 2010 17:51

Förutom den sedvanliga Fredagskänslan har en Dj spelat i Gallerian idag. Massor med bra blandad musik har det varit,

 så jag har mest dansat omkring här på jobbet .

Med en härlig känsla i sinnet ska jag åka hem och mysa med snälla barnvakten Ulle & Albin-polis.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards