Alla inlägg under november 2012

Av sarahw - 28 november 2012 22:25

 

Lokalen är just nu under helrenovering,

men så småningom kommer jag att befinna mej på Järnvägsgatan 9 ett par dagar i veckan.

Av sarahw - 22 november 2012 20:12

Idag firar farmor och farfar 60-årig bröllopsdag!

Det är stort  

 

Av sarahw - 22 november 2012 19:39

Till helgen är det skyltsöndag och snart första advent.

Känns konstigt att jag inte ska jobba under "årets roligaste jobbmånad".

Jag ääälskar julruschen!

Men som en liiten tröst i det hela så ska vi ju faktiskt åka till Thailand istället.

Det får duga  .


Medan min lilla feber-gumma sover och grabbarna är på badet försöker jag hitta en vettig bikini som jag kan beställa.

Men som ni förstår så går det inge vidare då jag tom hamnade här..

Det är ju jättesvårt!!

Den ska vara bekväm, sitta bra så den håller att springa efter barnen på stranden,

solvänlig (inga halterneckränder) och gärna prickig.

Nån som har nåt tips?!


Av sarahw - 11 november 2012 01:32

Jahapp då var man "ofrivilligt" hemma från årets Nova/TC fest.

Vi var var drygt 100 pers från början, 5 timmar senare var vi bara 8 kvar. Då tyckte dom att vi skulle gå hem.

Men jag är jättenöjd med kvällen! 

Sjukt bra musik, jättegod mat och supertrevlig sällskap! Eller hur Madde  ?!

Jag och min "isbjörn" kammade hem ett pris (godishalsband), som förmodligen gjorde så jag orkade hela kvällen!

Hädanefter så röstar jag för att alla fester skall ha 90-tals tema!

Man kunde helt enkelt inte låta bli att dansa hela tiden och som bonus kände man sej drygt 10 år yngre hela kvällen.

Fast jag skulle gissa att jag tar igen de åren (med råge) på några timmar då Alicia-tottis vaknar...

Nostalgi

En filtallrik, ostmacka och en dusch på det här så sover man nog gott  .


P.S


     

Vi gjorde vårat bästa för att följa temat. Jag hade skor med bred klack, benvärmare, skipants, tight kort kjol, "bomberjacka", läderhansband och en klassisk page a´la Posh spice och hårsmycken.

Madde hade bootcut jeans, nät-tröja, skinnväst, kalevala halsband, snelugg och naturligtvis glömde vi ej läpp-pennan!

D.S

Av sarahw - 11 november 2012 01:20

Jag och "gaga" på party!

 
Av sarahw - 10 november 2012 12:52

90-tals fest ikväll!

Av sarahw - 8 november 2012 23:52

För några veckor sedan fick jag rekommendationer att se dramaserien:

"Torka aldrig tårar utan handskar" (skriven av Jonas Gardell)

Jag fick en stund över så jag började se första avsnittet på Svtplay och jag var fast direkt!

Sällan man ser något så välgjort och gripande. Den handlar om när Aidsen kom till Sverige på 80-talet.

Alla ni som inte sett denna underbart hemska serie med härliga karaktärer i 3 delar, Gör det!!


 

Finns tillgängligt på Svtplay i 13 dagar till!


Av sarahw - 5 november 2012 21:49

Alicia har aldrig varit mycke för tutte.

Men i höst när hon var sjuk så fick hon upp ögonen för den och nu är det nog det nya favvo ordet (Nutte).

Annars säger hon gärna Nää,nä,nä eller Mm och nickar på huvudet.

 

En av de få bilder jag hittade där hon har tutte. Denna är tagen då hon hade feber i somras.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards