Alla inlägg under september 2010

Av sarahw - 29 september 2010 19:52

Grease, Idol & Abba the show.


Julbord på Western Farm är bokat och det lutar mot att vi ska boka in ett till.

Skulle även vilja hinna med ett besök på Cape East.


Finns ju hur mycket som helst att uppleva här uppe i norr  .

  

Av sarahw - 27 september 2010 21:46

Min sambo sitter vid sin dator ca: 1m ifrån mej.

 Han sa nyss att han tyckte jag skulle uppdatera bloggen.

 Visst låter det som att vi har bra kommunikation,

då han vill läsa om vad som händer i mitt liv  .


Men jag kom på att jag kan dra en uppdatering om hur

mina månadsplaneringar ligger till.


September: Lingonplockning och filmkvällar.

Lingonen är fixade, dock ej självplockade. Som sagt, det gäller att prirotera  .

Filmkvällarna förvandlades till Idolkvällar,

 mycke roligare och framförallt mer spännade!


 

Oktober

  •   Flyttar hem från stugan.

Det har vi gjort för länge sen.

Våran säng i stugan är såld och vi "hann" inte fixa någon mer utebelysning,

 så det kändes lite mörkt och trist att bo där när mörkret kom.


I helgen var vi i stugan och "gjorde vinter".

Utemöbler, grillen och tv:n är hemtagna och larmet är på.

    

                         

Naturligtvis lämnar vi det städat och fint,

 så det bara är att ta matsäcken och åka dit närhelst vi har lust.

Av sarahw - 27 september 2010 21:14

8 dagar sen jag jobbade sist.. På bokhandeln iaf.

Det är konstigt att det känns som att jag varit ledig läänge, när jag i stort sett har jobbat lite varje dag dessa 8 dagar. Skillnaden är bara att jag inte har fasta tider på kontoret utan gör mitt pappersjobb när jag vill. Det är riktigt lyxigt!


Som den omtänksamma människa jag är, skänkte jag min jobbhelg till

systeryster som behöver timmarna bättre än mej just nu.


Det var ingen vacker syn som jag möttes av i morse när jag anlände till jobbet..

Ouppackade varor överallt och en massa dataprylar på disken.

Hela denna dag har gått åt till att få igång internet i den nya datakassan. 

Trots att varken jag eller Leo är någon hacker, lyckades vi till slut.  

Jag hoppas vi kan börja använda kassan i morgon,

så jag kan packa upp alla varor och lägga in dom i systemet.

För ingen har väl missat att jag gillar ordning & reda  .


Efter jobbet idag har vi varit på föräldramöte.

 Fröknarna är nöjda och tycker att gruppen

på Vattendroppen (4-5-åringarna) verkar trivas tillsammans.

Hade inte väntat mej något annat utlåtande, eftersom Albin gärna åker dit.

  

Ps. Mössan är från Busmonster




Av sarahw - 26 september 2010 19:38

Helgens roligaste händelse. Massor med gratulationer till er!

 
Av sarahw - 26 september 2010 10:12

     

  Skulle tro att det här är sista gurkan vi får i år. 

Av sarahw - 25 september 2010 12:28

Tyvärr räckte det inte till Idolkvalet för Sanne.

Tråkigt att vi fått se så lite av henne sen Chris lämnade programmet.

Dessutom har det vi fått se bara varit bra! 

Då är det extra trist att hon åkte ut utan att vi vet varför.

Men konkurransen är hård.

Det positiva är att vi får se henne i Julshowen på farmen.



Av sarahw - 24 september 2010 08:48

              

                                       Före                     Efter          


Den senaste veckan har köket varit uppochner pga ett litet målarprojekt.

Men nu är det klart!

Det bästa av allt är att jag slipper köpa något nytt och färgen jag använde var ett ihopkok av sånt jag hade kvar sen tidigare.

Ekonomiskt  . 


Om det är någon av er som har en gammal plastmatta på golvet kan jag varmt rekommendera att skrubba upp den och bona.

 Den blir som ny och smutsen fastnar nästan inte alls.

Jag gillar inte då det blir sådär blankt, så jag valde den mattaste boningen.

Många som inte ens vet att det finns, så det är ett tips från mej!

          

Av sarahw - 23 september 2010 21:33

Fick inte se så mycke av Sanne i kvällens program,

men det lilla vi fick se verkade toppen  .

Håller tummarna!

  


Nu ska jag gå och bona köksgolvet istället för att se en massa dravel på tv.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards