Alla inlägg under januari 2014

Av sarahw - 24 januari 2014 13:07

Efter att ha plöjt över 1000 sidor i gamla dagböcker och bläddrat bland lika många bilder, så vet jag inte när jag ta mej tid att börja med någon sorts sammanställning... Jag får försöka ta ett år i taget och inte stressa. Jag har iaf bestämt mej att börja redan 1978.

Har hittat många roliga och minnesvärda foton.

 

Av sarahw - 24 januari 2014 12:27

Alicia är frisk sedan en vecka och vi är tillbaka i gamla hederliga vanor igen:-)

Idag är en sån dag då jag är extra tacksam att jag har möjlighet att vara ledig på fredagar. Jag och trollungen får en hel dag för oss själva och vi har det hur mysigt som helst! Oftast städar vi och donar men idag har vi kokat sylt, bakat kakor, kokat risgrynsgröt, kastat boll till varandra, ritat och nu sitter vi vid datorerna. Passar bra då vi ha infört "datordag" på fredag.

Hade en tanke på att åka in till Kalix, men  jag ides inte tvätta håret då jag lika ska träna ikväll...

På senaste tiden har jag blivit riktigt lat när det gäller att åka iväg. Får ta och skärpa till mej framåt våren:-)

 



Av sarahw - 15 januari 2014 18:47

Ända sen i lördags har våran trollunge varit sjuk och hon har bara blivit sämre. Hoppas innerligt att det vänder snart! Andreas är borta och under fyra dagar har jag endast varit utomhus i ca:30 min med Albin på mörkerspaning.. Herregud vilket vrak jag är!

Ligger mest och läser i mina gamla dagböcker och det gör mej inte mycke gladare... Jag förstår varför jag blir mer noga med åren när det gäller att planera och fundera över hur jag kan göra mitt liv så bra som det bara går. Jag har verkligen slösat bort massor med tid på "fel" saker och livet är alldeles för kort för att jag ska riskera att göra om samma misstag!

     


 



Av sarahw - 13 januari 2014 23:24

Har just hittat igen mina gamla dagböcker. Oj, vad mycket som är nedskrivet! Det kommer att ta läänge att plöja igenom och sålla ut det viktigaste. Nå, just nu har jag inget bättre för mej då både jag och lillgumman är förkylda. Hade först en tanke på att lösenordsskydda årsinläggen, men jag vet inte hur det funkar sen då jag ska göra om bloggen till en bok så jag tror att jag gör sammanfattningen väldigt kort så det nästan blir obegripligt för alla utom mej själv.

 

En härlig bild på vårat "gäng" i Avasundet sommaren 1992.

Av sarahw - 13 januari 2014 09:22

Nu har jag verkligen dragit på mej ett jätteprojekt! Igår när jag var inne hela långa dagen med min febergumma så hamnade jag som vanligt bland mina bilder. Jag fick den briljanta idén att jag skulle scanna in några utvalda bilder per år och skriva en sammanfattning om vad som hände under det året. Har dock inte bestämt mej hur långt bak i tiden jag ska gå..

 

En gammal bild på mej. Skulle gissa att det  är från 1982/83.

Av sarahw - 12 januari 2014 12:27

Så här i början på året blir jag alltid sugen på att rensa och göra om här hemma! Vi har börjat med att städa skrubben innanför kontoret. Det är inte klokt vad man samlar på sej saker. Andreas är duktig på att slänga medan jag gärna städar upp och omplacerar grejerna;-). I förrgår städade jag ena skrubben i sovrummet och idag har jag städat Albins mysskrubb. I natt när jag led av sömnbrist googlade jag på årets trender. Jag skulle verkligen behöva ta mej tid att läsa inredningstidningar så man får mer inspiration till vad man kan hitta på här hemma. Jag läste iaf att DIY (Do it yourself) fortfarande är helt inne. Mixa gammalt & nytt. Skapa ett personligt och ombonat hem. Det  avskalade vita kompletteras med trä och inredningsdetaljer i koppar. Det grafiska lättas upp med gråa toner, gärna med gula accenter. Även stickat är på modet.

 

Av sarahw - 12 januari 2014 11:58

Igår var jag på TC:s superlördag och jag  medverkade på HIT Strength, hörde på en föreläsning och provade på TRX.

HIT strength har redan blivit en storfavorit! Kul att man får ett rekomenderat mål att jobba mot (jag är usel på att sätta upp egna träningsmål) 30% av kroppsvikten på överkroppsövningar och 50% på ben. Extra kul är det att känna att man klarar av det.

Jeanette Strömbäck  på Crea punktum föreläste om hur man tar sej från tanke till verkstad. En trevlig timme där man fick en extra push: Allt går bara man vill!

TRX var nåt helt nytt för mej och det var helt ok. Nyttigt att träna stabilitet och bål men det är nog inget jag kommer att prioritera att gå på. Väljer hellre pass med vikter och mera puls!

 


Av sarahw - 10 januari 2014 23:43

Leonardo Dicaprio i en tre timmar lång film, baserad på en biografi av Jordan Belfort (en fd.framgångsrik börsmäklare på Wall street). Mycket sevärd!

 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards