Alla inlägg under juni 2011

Av sarahw - 30 juni 2011 17:58

 

Ingen sommar utan målning!

...

Av sarahw - 29 juni 2011 22:06

Har inte så stor inspiration till att blogga nu för tiden...

Men på begäran så ska jag ändå göra en liten uppdatering.

I torsdags jobbade jag min sista dag på bokhandeln för en låång tid framöver.

Januari 2013 har jag (eventuellt) tänkt börja igen.

Har ingen brådska tillbaka eftersom jag har gott om jobb här hemma som jag ska försöka klara av löpande under min mammaledighet.

Just nu känns det som att jag har goda förhoppningar att det ska flyta på bra.

Ska jobba hårt i morgon och fredag,

 men sen ska jag faktiskt försöka unna mej semester!

       Ser i min kalender att jag inte har ett endast dugg inplanerat i Juli 

Får passa på att ge Albin en massa uppmärksamhet medan han är enda barnet.


Blev just supertrött och måste bums i säng!

Det gäller att passa på, för jag har nämligen väldigt

 varierande sömnvanor nu för tiden..

(Igår natt vaknade jag kl.3 och klev upp och jobbade kl.4)

Av sarahw - 23 juni 2011 10:56

Magen växer fortfarande på bra och alla värden är perfekta!

Vissa nätter sover jag lite dåligt,

 men på dagarna känner jag mej allt som oftast pigg!

Mina mått är någon cm mindre än då jag väntade Albin.

Har ökat ca: 11kg i vikt (13kg med Albin i denna vecka).

Alldeles snart är det semester och det ska bli superskönt .

    

...

Av sarahw - 18 juni 2011 10:31

Fullt upp som vanligt!

 Men det gillas så länge jag känner att det ger något!


Stugstatus:

Det går liite trögt, men dock framåt.

Både säng och soffa ligger och väntar på att vi ska hämta dom på möbelvaruhuset & matbord och stolar ligger hemma på väg att packas upp.

Alla golv är bestämda och de flesta av tapeterna.

Gjutning av golvet skall strax ske och sen insättning av golvvärme (extrajobb).

Vi måste bestämma vad vi ska ha för kamin,

  annars känns det som att vi har läget under kontroll.

 Hade inte räknat med att vara där i sommar,

 så det är ingen brådska med att det blir klart.

 Bara det blir bra!

     

Kommer att bli stor skillnad,eftersom vi väljer att byta ut en hel del.


Bebisstatus:

Inte så mycke att fixa inför andra barnet.

En amningskudde är inköpt och vagnen är beställd.

 

Valet blev en Bugaboo Cameleon (Denim).

(Dom jag pratat med är jättenöjda med sina)

Är sugen på ett nytt babyskydd, men det får räcka med en ny vagn med tanke på att det förmodligen är sista barnet.

Kläder har vi så vi klarar oss några dagar till man vet på vad det blir.

(trots att 99% av alla tror att det blir en pojke..)

Nu väntar vi bara på att underverket i magen ska dyka upp .


Av sarahw - 10 juni 2011 14:37

Igår var en påfrestande dag.

Men den slutade ändå rätt så okej.

Somnade med lill-gubben strax efter 21.

Vilket resulterade i att jag vaknade 4 i morse.

Vilket i sin tur säkert gör så att det blir sovdax tidigt ikväll oxå.

Nåväl, bara man får sova så spelar det ju ingen roll när.


Igår kväll när jag och Albin satt och åt jordgubbar kom han plötsligt på:

-Nu åker vi till sjukhuset och tar ut bebisen!

Jag frågade om vi inte ska vänta till pappsen kommer hem?

- Nä, det får bli en överraskning!

Det vill jag lova att det skulle bli  .

Av sarahw - 8 juni 2011 12:58


   Cykelkillen min!


Just nu är det bara cykling som gäller.

I stort sett varje dag efter middagen tar vi oss en tur.

Igår var vi på skolgården och "hoppade",

 och idag har han äntligen fått cykla till Vattis.


Precis som sin far han lätt att bli manisk när han kommer på nåt nytt.

På utvecklingssamtalet på Vattis sa dom att dom verkligen försökt att få honom att tänka på något annat när han var inne i polisgrejen.


Fast han tillbringar dubbelt så mycke tid med mej,

så är det otroligt hur lik han är Andreas.


Av sarahw - 7 juni 2011 19:32

Bara 1.5 Jobbvecka kvar på bokhandeln.

Sen stundar semester och mammaledighet .

Längtar som tusan!


Känns extra bra just nu då jag och min lilla familj har haft

 en riktigt intressant och givande vecka.

4 Möten, planering, storstädning, cykelturer och en massa mys!

Ny jobbdator har jag oxå fått mej.

Den gamla har gjort sitt och till min glädje så lyckades jag rädda all bokföring och alla mina foton. Tur man lär sej av tidigare misstag!


    

Nu ska jag och den goaste av alla go-gubbar krypa upp i soffan.


Av sarahw - 2 juni 2011 22:20

   Sarah 25 år.

Min sambo frågade om jag tror att jag kan ta en liknande bild när jag fyller 35 

Jag säger bara: Nemas problemas!

(Det gäller att ha mål här i livet, annars sker det inga underverk  )

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards