Alla inlägg under april 2011

Av sarahw - 30 april 2011 14:23

Årets första mjukglass:-D

 
Av sarahw - 27 april 2011 22:11

Ett tag sen jag uppdaterade magstatusen.

På dagarna känns allt oftast bra, men framåt kvällen trycker det ibland i mellangärdet så jag börjar må illa. Dessutom har jag börjat få ont i ryggen.

Tror mest det beror på mitt allmänt slappa tillstånd, då min kropp är van att röra på sej betydligt mer än vad jag gör just nu.

Enligt barnmorskebesöket förra veckan är blodtryck, blodvärde & blodsocker bra.

Måtten ligger exakt på normalkurvan och viktuppgången är hittills 8kg.

Jag känner mycke rörelser i magen och det är supermysigt!

 

Av sarahw - 25 april 2011 19:56

Vi har:

Städat/tvättat bilarna - Kokat skinka - Njutit av solen - Varit i familjens stuga i Påläng - Letat påskägg - Ätit påskbuffé - Spelat spel - Stugplanerat - Planterat om blommorna -Cyklat - Invigt grillen - Varit på Kalas - Jobbat - Putsat fönster -

Bytt gardiner - Sorterat ALLA bilder på datorn.


      

Av sarahw - 23 april 2011 08:33

 

Av sarahw - 21 april 2011 08:25


 

Av sarahw - 14 april 2011 21:58

Våran stor-kille fyller snart 5 år. Obegripligt!

Han har gått från att vara en traktorkille till Polis

och numera kallar han sej skoterproffs  .


Han gillar att bygga lego och sitter ofta och gärna och pysslar med det.

 Mest blir det skotrar,pulkor & släp. Tejpning är oxå en stor hobby.

Han leker mycke ute. Hittils har det varit skoteråkning i snön som gällt,

men nu cyklar han mest på ny-cykeln.


Matintresset har ökat något. Han äter fortfarande välling morgon och kväll och det får han gärna fortsätta med så länge han vill (och äter hyfsat med mat).

Favoriträtten är såklart makaroner & korv.


Största idolen just nu är Eric Saade. Han vet nästan allt om honom efter att ha sett och hört en del intervjuer på youtube.

Han brukar tom. ha en vante på sej, precis som Saade  .


Till min förtjusning har han börjat visa ett litet intresse av att sitta(still!)

 och rita, skriva bokstäver & siffror.


Desvärre har han inte slutat med hårpillandet. Han vet att jag inte gillar det,

 men det glöms så lätt när han är trött.


Tv & Film ser han gärna. Mestadels på Barnkanalen.

Förutom det brukar vi se på "Halv åtta hos mig", snickarprogram

och "112 Poliser".


Han går  och sover ca:21 och sover till 7/8-tiden.

Har alltid sagt att den dagen han slutar komma över till oss på natten måste vi skaffa ett syskon! (Då vet ni orsaken  )

Ibland när Andreas är borta så lurar jag över honom till min säng  .

  

Vårat allt!

Från sin allra bästa sida  .

Av sarahw - 13 april 2011 10:32

Det gick riktigt bra!

Av sarahw - 12 april 2011 19:23


  I morgon gäller det, för då är det Skidlopp på "Vattis".

Jag har lite då och då sagt att vi borde träna, men Albin är inte särskilt intresserad av skidor (han har väl åkt ca:5 ggr i hela sitt liv).

 Men idag efter middagen ville han ut och åka. Jag frågade hur han tror att det kommer att gå i morgon och han svarade med ett leende

- Tummen upp, mammi!


Kruxet var bara att där det väl fanns snö så var det väldigt löst.

Efter att båda stavarna försvann ner till marken och jag stod med snö upp till midjan så gav vi upp.

Istället drog vi joggen upp till garaget och tillbaka.

 

En god laxmiddag, en joggingtur och vila på det får räcka!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards