Alla inlägg under mars 2012

Av sarahw - 31 mars 2012 13:58

Ute på äventyr!

 
Av sarahw - 31 mars 2012 12:24

Äntligen har jag kommit ikapp mitt liv och känner mej redo för en förändring.

Har alldeles nyss sökt in på Högskolan.

Några år sen jag var där sist. Men det ska nog gå bra ändå  


Av sarahw - 25 mars 2012 23:40

Det finns några få saker i livet som jag finner oemotståndligt...

 

Det här är en av dom!

Jag är en sån typ som inte gillar tårtor och gräddiga bakelser... Men däremot är jag helsåld på småkakor.

Chokladsnitt heter favoriten just nu och man kan bara inte hålla sej från att knapra i sej ett gäng per dag.

Därför försöker jag att inte baka dom så ofta.


Sådär ja, nu vet ni det oxå 


Av sarahw - 24 mars 2012 22:48

Vid sista kontrollen (för en månad sen) vägde hon 8200g och var 67cm lång.

Ögonfärgen är mörkgrå med en strimma av brun och hårfärgen mörkblond.

Hon äter numera helst mat! Gillar det mesta och nu slinker nästan en hel barnmatsburk ner. Hon ammar på morgonen, äter mat till lunch, ammar en gång på eftermiddagen och äter gröt på kvällen. Ammar vid läggdax och sista tiden har hon varit inne i en riktig "snutt" period på natten. Ibland har hon vaknat varannan timme och velat äta. Då jag försökt lura henne med tutten har hon blivit riktigt arg.

Hon har storlek 68/74 på kläderna.

Hon sitter fortfarande gärna i sin stol och leker. Men har även börjat intressera sej för att ligga på golvet och skjuter sej bakåt (tidigare vände hon sej direkt till rygg då man lade henne på mage)

Hon är nöjd mest hela tiden, förutom vid påklädning. Men det har blivit lite bättre! (hon är inte alltid hysterisk).

Hon har fått mer regelbundna sovrutiner och sover från ca:20-07.30 + ett par timmar efter lunch och ibland en liten powernap innan middagen.

Hon har även börjat dansa (gungar fram och tillbaka) när hon hör musik. Speciellt Sean den förste banan som spelas flitigt här hemma.

Snart avslutar vi första omgången av Babysimmet och hon stormtrivs både i badet här hemma och på badhuset.

Är kul att se att hon börjat leka med storebror. Ibland skriker hon när hon ser honom för att markera att han inte ska komma och retas och ibland kiknar hon av skratt bara av att han dyker upp för att hon vill busa.


 

Av sarahw - 24 mars 2012 22:24

Även ikväll sitter jag här och blir rörd till tårar av gamla blogginlägg.

Ska försöka ta mej tid att uppdatera bloggen lite oftare, för min egen skull.

Apropå rörd till tårar så ska jag Äntligen få gå på bröllop i sommar.

Som jag har väntat! Trots att jag själv inte tänker gifta mej, så Älskar jag att gå på bröllop.

Måste bara hitta mej en fin klänning tills dess.

Apropå fina klänningar, så hoppas jag hitta en när jag och Alicia Pop ska åka till Sthlm i Maj.

Apropå att resa bort, så har vi bokat en Thailandsresa under nästa Jul.


Ja, ni hör ju att det händer grejer mest hela tiden.

 

Av sarahw - 23 mars 2012 22:01

När ni minst anar det så dyker jag upp!

Har haft en riktig härlig dag idag: Ett Kina-besök, en frisk promenad, en go-middag och en tjej-film.

Nu blir det så där jobbigt igen..

Vad av alla tusen saker som händer i mitt liv ska jag skriva om?

Har iaf alldeles nyss läst en massa gamla blogginlägg. Kul att läsa om vad Albin hittade på när han var liten.

Ska bli intressant att jämföra hans upptåg med sin lillasysters.

Nääää, nu for min inspiration.

Dax att gå och mysa med lill-gumman (hör att hon ropar på sin mamma )

   


Av sarahw - 19 mars 2012 14:35

Olyckligast i hela världen...

 
Av sarahw - 4 mars 2012 20:22

Oooo så härligt det är när solen börjat värma och det är ljust hela långa dagen.

Det känns verkligen lyxigt att ha förmånen att vara hemma med mina barn och njuta av livet .


Igår efter Kalix vinterdag åkte vi till stugan och slappade framför Melodifestivalen och

idag har vi varit och firat Frida på hennes dag ute i deras stuga.


Till veckan har vi en massa saker som vi vill hinna med:

Badhuset, biblioteket, skridskoåkning, stugmys, babysim, pulkåkning på skolan 

samt sist men inte minst en övernattning på Piteå Havsbad!

 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards