Alla inlägg under maj 2012

Av sarahw - 28 maj 2012 23:49

Eftersom det inte blev någon utlandsresa, så har jag "tillgodo" en hel vecka  

Den har börjat bra!

   

Har äntligen börjat med Albins rum.

Har målat båda varven idag. Så nu är det bara att städa ur det!

Hann även måla en dörr och en liten möbel.

Såklart har jag även myst med mina små trollungar .


I morgon fortsätter jag i samma takt!

Då skall det sys gardiner.

Av sarahw - 25 maj 2012 10:38

En dag förra veckan fick jag ett plötsligt sug att åka utomlands.

Frågade Bella om hon och Folke hade lust att hänga på, och visst hade dom det!

Resor fanns det gott om. Skulle bestämma oss i tisdags efter att jag varit med Albin till Sunderbyn på en kontroll.

Hittade ett barnvänligt Sunwing hotell som vi bestämde oss för att boka. Fyllde i alla uppgifter men när jag skulle betala med mitt Visa kort så ville banken att jag skulle använda bankdosan som jag hade hemma!

Åkte hem och såklart fanns inte just den resan kvar...

  


Igår kväll klagade Albin att han svettades och stackarn hade ganska hög feber.

Även jag känner mej lite hängig.


Så visst finns det en mening med allt, fast vi kanske inte alltid förstår den på en gång..

Av sarahw - 20 maj 2012 22:41

Dagen började med att vi kidnappade Maria för att åka till Älvsbyn för en ridtur.

Sen åkte vi till Storforsen och åt en god lunch, lekte lekar och såg oss omkring i det mäktiga landskapet.

Efter det checkade vi in på hotellet för att fräscha upp oss och dela ut några paket till den blivade bruden.

Middag och efterrätt intogs i restaurangen och sen avslutade vi kvällen i relaxen.


   


       

 

Det var verkligen en toppendag!

Precis en sån möhippa som jag själv hade uppskattat.


Av sarahw - 19 maj 2012 23:29

På möhippa:-P

Av sarahw - 19 maj 2012 22:13

Idag fyller världens goaste cross-kille 6år!

Av sarahw - 18 maj 2012 16:42

  Före (September-2010)

Efter (April-2012) 

 

Det är inte så lätt att tänka på allt vid renovering/nybygge.

Hur man än klurar och kollar runt så är det svårt att få till allt.

Men jag tycker att vi lyckats rätt bra ändå!

Är glad att allt det röda är ett minne blått .

Vi är jättenöjda att vi i sista sekunden hann byta ut kaklet i köket. Det blev verkligen pricken över i:et!

Den fina blå/gröna färgen passar så bra till havet utanför.

Gillar vanligen rött, men känner mej mättad på det just nu.


Nästa projekt blir en boda och sen den efterlängtade bastun!

Men först vill vi ha lite värme, så man kan börja med att bänka sej på stranden  

Av sarahw - 15 maj 2012 09:41

 
Av sarahw - 12 maj 2012 22:06

Nästa vecka fyller Albin hela 6 år!

Min plan var att vi skulle lämna byggkaoset hemma och ha kalas i stugan, men det dög inte.

Albin vill absolut vara hemma eftersom vi har bättre cyklingsmöjligheter på gården.

Han var noga med att poängtera att på sin födelsedag får man bestämma ALLT själv!

Så sant!

Vi kommer att ha kalas på torsdag em/kväll för den som vill (på lördagen ska vi på konfirmation).

   


Jag själv uppskattar önskelistor jättemycket!

Så därför ska jag ger er några present-tips!

Coola stickers/ Cross Dekaler.

Fingercyklar och fingerskateboardar med ramper.

Crossar att leka med ute.

Liten järnspade och kratta (typ trädgårdskit) att bygga hopp med i sand/jord.

Badlakan med nåt kul mönster (ju mer färger desto bättre).

Plastboll (helst grön).

Vita T-shirtar med coolt tryck (ungefär som den han har på bilden ovan) i grönt,blått eller rött stl.110/116

Boxerkalsonger med mönster stl.110/116

Påslakanset (dom han har med bilar är såå barnsliga ). Gärna med inslag av orange/vit/svart. Då hans nya gardier kommer att ha dom färgerna.

Lego  (Han har sett nåt med crossar).

 

Jag hade en plan på att hinna göra om hans rum till födelsedagen.

Måla om väggarna, sy gardiner (har beställt grafitti tyg) och köpa ett skrivbord, nån lampa och en matta.

Men det kan jag glömma att jag hinner.

De sista åren har jag blivit värsta tidsoptimisten ( antar att man blir som man umgås ) .

Just nu är huset verkligen upp och ner!

  • Mattan är lagd i tvättstuga, dusch och bastu, men det återstår lite rörmockeri innan vi kan flytta tillbaka.
  • Hantverkaren håller just nu på med kaklingen i toan.
  • Toan och hallen uppe är belamrad av alla saker som inte ryms nere.
  • Vårat sovrum är en tillfällig tvättstuga.
  • Albins sovrum är målarrum medan Albin har trängt in sej i Alicias blivande rum.

Men go-fikat är klart, så ni är såå Välkomna!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards