Alla inlägg under januari 2010

Av sarahw - 30 januari 2010 20:38

Idag har jag iaf målat trappen varv 2. Snickar-Mange & Andreas har hämtat trappstegen så nästa helg ska Mange börja med att sätta dit dom.

Efter en sen middag beståendes av Cevapcici,ris,tzatziki & sallad, sitter vi proppmätta här i kontoret vid varsin dator och bara slösurfar (Albin har redan somnat).

  

 Kollar på toainredningar. Känner mej insnöad på valnöt just nu.

  

Fast svart skulle inte heller vara så dumt...

(Båda inredningarna är från Svedbergs)

Nåväl, det tål att tänkas på.. Nu tror jag vi ska förflytta oss till sängen i lagom tid för en gångs skull .





Av sarahw - 29 januari 2010 19:33

Andreas tog sej hem enligt planerna utan bekymmer.  470mil har han hunnit köra på sin säljresa, och eftersom han gillar att köra bil så har vi varit i en sväng i Luleå idag.  Mest  jobb-ärenden men vi hann faktiskt med en möbelaffär för att kika på en ny sänggavel.

Vi tittade på denna som såg fin ut från CS Möbelfabrik.
Ibland blir man hemmablind, men som tur är har jag en väldigt omtänksam syster som pikar oss när det är något gammalt som behöver bytas ut. Sänggaveln som vi nu har, köpte jag  när jag flyttade hemifrån för en herrans massa år sedan.

Så nu är det dax för en ny. Inget är bestämt men vi vill nog gärna ha en i valnöt eftersom somrummet i övrigt är väldigt ljust och så har vi en gammal byrå som farfar har målat i en mörkbrun ton.  


Nu är det dax för fredagsmys med vindruvor & färskpressad juice!


Av sarahw - 27 januari 2010 12:04

Andreas är just nu på väg från Stockholm, MED BIL! Inte bra!!

Men han försäkrar mej att han kör väldigt försiktigt.

En himla tur att han valde rätt bil iaf, så det går säkert bra.


Av sarahw - 25 januari 2010 12:03

Under helgens två dagar har vi hunnit massor! Agerat flytthjälp, varit på kalas, ätit pizza med händerna direkt ur kartongen (det gillade Albin ;-) , lekt,  myst med moster, förberett möte, haft personalmöte och grundat trappen!

  

Nu jobb i 3 dagar sen blir det ledigt på riktigt!

Lilla familjen ska då bara umgås och försöka slappna av.

Av sarahw - 23 januari 2010 09:45

Gud så skönt det är att få lite ledigt! Jag och lill-gubben min hade världens mysigaste fredagskväll! Vi lagade god mat, spelade mitt första Monopol, duschade och somnade till Let´s Dance i "storsängen".

Klockan sju vaknade vi och jag tänkte måla trappen. Men jag har fortfarande inte börjat...

Av sarahw - 21 januari 2010 21:54

Idag känns det mycke bättre! Jag har fått lite ordning på jobbet och efter det åkte jag på kalas hos "Janis", där jag även hämtade upp min son.  Albin var så glad att hans kompis Jonte (&Jan) hämtat honom från dagis idag.

Sen har vi bara myst på här hemma i vår ensamhet. Senaste tiden har det varit full rulle i vårat hus på kvällarna, så det var riktigt skönt att känna lugnet.

Jag har haft en riktigt "sköta om mej kväll" , så nu känner jag mej flera år yngre än igår!

Av sarahw - 20 januari 2010 21:58

Mitt liv består för det mesta av bra dagar, men idag har det varit en sämre.

Stress, oro och huvudvärk.

Men jag betar av problemen eftersom.

Det bästa med att ha sämre dagar är att det oftast vänder ganska fort och blir bättre igen!


Albin har oxå haft en tung dag . Han började störtgråta när han plötsligt kom på att han inte vill dö! Stackarn har dödsångest och är bara 3 ½ år. Jag tröstade honom så gott det gick, men ett par timmar senare när han skulle sova kom undran upp igen -Varför måste man dö?


Av sarahw - 19 januari 2010 22:00

Jag försökte agera frisör ikväll, men det slutade inte riktigt som jag tänkte mej..

Albin blev minst sagt korthårig. Tur det växer ut!

Annars är det same same but different... Mest en massa jobb och det är ju faktiskt helt okej just nu, då jag ser fram emot att vara ledig en hel del till sommaren istället!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards