Alla inlägg under december 2008

Av sarahw - 26 december 2008 00:05

Efter många om och men lyckades vi till slut ro ihop en hemvändarförfest i den nya stugan. Min käre sambo hade styrt upp allt och gjort det så fint, medan jag jobbade och slet på bokhandeln. Ca:15 Personer anlände och humören var på topp! Med goda drinkar och nygjord Julskinka (från svärmor) dansade vi till en riktig Partyskiva som Sam tagit med sej!

Kvällen fortsatte på hotellet, med kvällens kommentar: What to do?

Av sarahw - 18 december 2008 22:27

Att det är underbart med Jul!

Idag har jag och min son bakat pepparkakor:-)

Håller nu på med Julkorts skrivande.

Sen har jag en udda grej för mej: Varje år slår jag in alla klappar och sen skriver jag på dom. Det är en sport att kolla om jag kommer ihåg vad som är i;-).. Nu har jag 17 klappar som är oskrivna. Så om någon av er känner att ni måste ha fått "fel" klapp. Kan det mycke väl hända!

Idag har min klapp till mej själv anlänt. En Canvas tavla stl.70*100cm med motiv: Världens sötaste lilla Pojke! Jag var lite nervös att den inte skulle bli bra i den storleken. Men den blev toppen!

Nä, nu måste Tomten jobba vidare...

Av sarahw - 13 december 2008 01:26

Nu är jag hemma från ett väldigt trevligt Julbord:-) Maten var över förväntan och underhållingen bra.

Har även varit förbi till våran stuga!

Jag måste hålla med min omgivning och säga att vi gjort en bra investering. Det tror jag även Albin kommer att tycka när vi badar där i sommar;-)

Av sarahw - 12 december 2008 17:54

Glöm allt klokt jag skrev! Jag är numera som alla andra+ lite värre... 

Har lån upp över öronen.... Men det är det förhoppningsvis värt!?

Jag lägger upp bilder på nyförvärvet senare:-)


Ikväll blir det Julbord med jobbet!

Första på 12år.  Inte illa;-)


Ha en bra Idolkväll!

Av sarahw - 3 december 2008 22:47

Eftersom jag helt plötsligt har fått en massa besökare på min blogg måste jag ju uppdatera er vad som händer i mitt liv;-)

Den gångna veckan har sett ut så här:

Måndagen började med mys..Sov över hos mormor. Vi slappade i sängen till efter nio tiden. Klädde på oss och gick ut i det superhärliga vintervädret och lekte i snön. Gjorde ärenden på stan och vilade minst 1 ½h före Julbordet med Strokeföreningen. Jag är inte alls förtjust i julmaten (Potatisen och julmusten var godast;-). Vi satt mittemot världens roligaste 90-åringar och sjöng julsånger. Albin funderade på vad Tipp tapp betyder?! - Mamma, är det som tick tack som klockan säger? Go pojken min:-)

Vi var där nästan 3 timmar för Albin var på ett strålande festarhumör!!

Tisdag: Hemmajobbardagen . Inte för att jag kan säga att jag var så effektiv, fastnade som vanligt i mina foton och Tränade Pump! Men jag hann ändå med att bokföra en del och sortera lite papper.. Hämtade Albin och gjorde biffar och potatis. Sen skulle vi försöka oss på att göra ett pepparkakshus. Gick ju ganska bra i början förutom att Albin blev helt vansinnig när han inte fick vara med och "limma" ihop det. Han är just nu värsta "kan själv" åldern. Sen ramlade ena sidan in och Albin suckade och sa- Sånt där kan inte du göra, vi väntar till pappa kommer hem och fixar!

Onsdag: Idag har Jag, Albin och mormor varit till Torneå.. Inte såå impad faktiskt. Köpte mej ett par lila byxor (inte för att jag behöver mer kläder just nu...) Inte en endaste julklapp.. Lagade kalops som blev fantastiskt god!

Pratade med min sambo och han hade kommit på svaret på hans ständiga fråga till mej- Kom på den optimala affärsidén så jag kan vara hemma!!!

Svaret är givet sa han- DU har den optimala affärsidén!...Skaffa dej en sambo som är van att vara i "dumändan" (som han alltid säger)....så kan du jobba halvtid för den sociala biten,  äta julbord på en måndag, Träna mitt på dagen, shoppa en onsdag,  Frissan en torsdag, göra lite papper när det passar, gå på massage nästa vecka...

Hmmm. Sant! Jag klagar inte... Jag frågade om jag är dyr i drift? - Nää inte ens det! Hur gör  du?

Mitt tips till den optimala affärsidén är: Tänk inte så mycke på inkomsterna utan på utgifterna... Mitt motto är: Spara först slösa sen! (inga dyra räntor på lån här inte..) och var inte så pryltokig! Satsa på upplevelser istället. Fånga Dagen och njut av det lilla som finns rakt framför dej!

Å vad jag är klok;-)


Puss & God natt!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards