Alla inlägg under maj 2010

Av sarahw - 29 maj 2010 11:11


Hela dagen gick åt att lasera alla utemöbler vi har.

 Funderade där ett tag på att det vore skönt att ha möbler av plast.

 Men varför klaga då man fick vara ute i det fina vädret!  

Av sarahw - 27 maj 2010 11:47

Min ledighet är i antågande. Igen!!

Bara några dagar kvar av denna månad och jag ser på min planering:

Juni

  • Löparskorna ska fram igen och användas ännu flitigare än förra året.
  • Ny fondvägg ska tapetseras i stugan OM jag hittar det jag söker.


Vet inte varför jag planerade att ta fram skorna i Juni? Dom har varit framme sedan April även om dom inte direkt är flitigt använda..

 Men jämnhet drar, har jag hört!


Hmmmm... Fondväggstapeten vet jag ungefär hur den ska se ut, men hittar ingen som är ens i närheten av det jag fått för mej att jag vill ha .


I helgen har vi planerat att inte planera in något. Den senaste tiden har verkligen varit fullspäckad, så nu är det bara hemma-mys som hägrar.

Ser även ut som att det ska bli lite varmare igen!

Hoppas det, så jag kan lasera färdigt altanerna.

  

I stugan är altanen denna färg (Burmateak) och vi gillar den skarpt,

 så både på grillen och hemma får det bli likadant.

Av sarahw - 26 maj 2010 09:59

..när man ska försöka jobba..

  

Hoppas skatteverket har förståelse för att man

 faktiskt måste hinna mysa med sin son oxå  .

Nää skämt åsido!

Jag har jobbat hårt och strax ska jag avsluta och skicka iväg uppgifterna.

Sen skall det firas med träning!

Av sarahw - 25 maj 2010 10:32

Igår jobbade jag 12 timmar och idag blir det säkerligen samma lika!

Så mitt liv är inte alltid en dans på rosor.. Fast det kanske oftast verkar så för mej här på bloggen. Trots jobb-kaoset som råder, så ser jag en ljusning och jag kan nästan lova att uppgifterna kommer in till skatteverket i tid  .


Det trista vädret vi har just nu, är inget jag lider av. Lever än på ledigveckan jag hade med 22-27 grader varje dag. Njöt av solen och värmen varje sekund  


Av sarahw - 24 maj 2010 16:05

Dagarna i Piteå har varit kanon! Albin var så uppspelt på fredag em när vi kom dit att han inte fick ner någon middag. Önskar att jag hade haft kameran med i badet när han och pappilappi åkte alla rutschkanorna.

Själv slappade jag mest i bubbelpoolen!

                 

           

På lördag gick vi på mässan i ett par timmar

                         

  Sötaste killen hjälper till!       Biovärme Sveriges tält       



Sen spenderade jag och Albin hela 5 timmar på stan,

 utan att vara osams en enda gång  .  

Tyvärr blev det inte så mycke shopping, inte min typ av mode och färger just nu.

 Andreas & Simon är oxå väldigt nöjda med sin mässhelg.

Av sarahw - 24 maj 2010 16:01

Som vanligt så delade vi upp kalasandet i flera omgångar,

 för att hinna med att serva alla gäster!

                  

Av sarahw - 18 maj 2010 23:00

Jag har tagit ledigt från bokhandeln på fredag, Lördag och Söndag.

Fredag och lördag för att medverka på Jord & Skog mässan på Piteå havsbad.

(Eller mest för att Andreas absolut ville ha mej & Albin där, så på fredag efter mässan blir det bad  och på lördag kanske lite shopping på stan?! )

Söndag är jag ledig för att ha dagiskalas!


Ser på prognosen att dom lovat hyfsat väder.

Fast experterna säger ju att det inte är bra med denna värme såhär tidigt, då är chansen liten att det blir en varm sommar. Jag hoppas verkligen att dom har fel!

Av sarahw - 18 maj 2010 21:17

I lördags åkte vi till Boden för att se musikalen Extravaganza.

             

Sanne var outstanding och sjöng så jag fick tårar i ögonen!


Annars har vi jobbat på med en del missöden. Ibland kommer verkligen all otur på samma gång, men förhoppningsvis är vi snart på banan igen!


Jag har iaf haft turen att fått vara ute en hel del under dom 4 senaste dagarna!

Nu är gården räfsad, blommorna omplanterade, altanen tvättad och det är allmän ordning på torpet  .







Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards