Alla inlägg under maj 2013

Av sarahw - 27 maj 2013 20:10


 En 11-månaders gumma som verkligen gillar musik;-)

Av sarahw - 15 maj 2013 21:09


  Härliga Aruba Januari 2011.

Av sarahw - 15 maj 2013 20:09

Ser i mitt arkiv att jag laddat upp några bilder från en grilldag i vitheden.

Klart dom oxå måste få vara med!

         

Av sarahw - 15 maj 2013 18:21

Här en kväll hamnade jag på bloggen och läste en massa gamla inlägg från 2007 och framåt..

Åå vad många fina minnen som dök upp! Man glömmer så himla fort och är alldeles för dålig på att skriva ner roliga/viktiga saker som händer...

Jag ska lägga manken till och göra ytterligare ett försök till att uppdatera oftare, för min egen skull.

Har kommit på massor med saker som jag vill föreviga.

Massor med "vanliga" saker som säkerligen kommer att vara superkul att läsa på tjugo år.

Bla. hur var vi? vad gillade vi? vad ville vi? hur tänkte vi? Hur klädde vi oss? Vad åt vi?

Jag har en Renoveringsbok som jag skriver ner färgkoder,klistrar in tapetsnuttar,fyller i årtal och annat som är bra att ha kvar ifall man behöver komplettera med något.

Iofs så får man den servicen på köpet om man väljer att handla på "rätt" färgaffär;-).

Jag väljer dock att göra båda sakerna och nu har jag dessutom tänkt föreviga en del här på bloggen för att få mer översikt över våra projekt.

 

Ordning och reda! Det är jag  i ett nötskal;-)

Av sarahw - 15 maj 2013 18:05

Visseligen är den sedan länge förbi...

Men påsken 2013 kan sammanfattas med sol, skoterturer, grillad korv, första skidturen på massor med år, påskbuffé från Roady och en massa mys med nära & kära. Årets bästa stugtid!

                           

Av sarahw - 13 maj 2013 21:45

På söndag fyller våran Albin hela 7-år!

Jag tänkte i vanlig ordning knåpa ihop en liten önskelista:

Cyklar är fortfarande poppis och han säger själv att han önskar sej pengar till att köpa tillbehör till cyklarna (ex, handtag).

Annars leker han med fingercyklar, småcrossar och vattengevär. I övrigt är det svårt med leksaker...

Han gillar även kläder (stl.116 på byxor och 122 på tröjor)  i "hiphop" stuk med mycke färger.

Födelsedagen ska vi fira med Albins favoritfika och en speciell tårta som vi har beställt.

Vi skickar inga inbjudningar (förutom till klasskamreterna) utan alla som är fikasugna får komma efter kl.15 på söndag!

 

När jag för en gångs skull gör ett blogginlägg kan jag passa på att skriva några rader om våran storkille!

Det bästa han vet är att sitta vid datorn och spela Minecraft. Eftersom han lätt blir manisk med det han gör så har vi varit tvungen att ta bort hans dator och begränsa användandet till en dag i veckan. Det uppskattas såklart inte,men han behöver verkligen komma på nåt annat intresse.

Som tur är har cykelsäsongen kommit igång så han har nåt att göra utomhus. Till sommaren är det tänkt att han ska gå på crosskola. Det återstår dock att se om han har det rätta intresset då det är en hel del teori.

Han går fortfarande streetdance men han har börjat tröttna på det, för han säger att dom bara leker där.

När Erika var hemma satt han och ritade en del, men då hon åkte söderut igen så falnade intresset tyvärr. Förutom datoranvändandet så älskar han vara med kompisar och är han med någon kan han tom komma på att bygga lego eller nån annan lek utanför cyberrymden;-)

Vid läggdags (ca.20.30) nästan varje kväll läser vi ur en Sune bok. Det gillar han jättemycket! Han har även börjat träna på att läsa och stava ord.

Då vi är lediga åker han gärna på badhuset eller nåt lekland för att hoppa på studsmattan och göra volter.

För några veckor sedan åkte han flyg alldeles själv till Sthlm och morbror Chris. Det hade gått jättebra, han hade tom somnat på hemvägen. Då flygvärdinnan hade väckt honom och frågat om han ville ha något hade han svarat: No thank you! (Internationell kille;-). 

Han är en känslig pojke som ibland måste "spela tuff"  för att man inte ska se hans osäkerhet...

Fredagsmyset står högt i kurs och han gillar när hela familjen samlas i soffan och umgås.

Mat är fortfarande ointressant och han är kräsen som få. Han äter vanligen ca: en halv limpmacka till kvällsfika men får han "mini pizza" (varma mackor) äter han två frallor med skinka,ost och ananas. Så vi kör på det så ofta han vill för att han ska lägga på sej lite:-).

Han har fått börja hjälpa till hemma och dukar till middagen nästan varje dag. Städa sitt rum gör han oxå själv och har gjort det dom senaste åren.

Han är jättego mot sin lillasyster och han har mycke bättre tålamod än henne;-).

När hon inte är i närheten säger han ofta:

Ååå vad jag längar efter Dottan! Vad skulle vi göran utan våran goflicka!

 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards