Alla inlägg under augusti 2009

Av sarahw - 30 augusti 2009 11:43

Gårdagen började bra med massor med planer och visst fick vi gjort en hel del. Men det var inga muntra miner:-(. Det hela började med en helt sanslöst dålig pensel och det hela blev inte bättre av att Andreas satt och surfade när han skulle hjälpa mej! Albin var rastlös och huvudvärken kom som som på beställning.

Men väggen blev vit, lampan i fönstret blev ikopplad och spegeln hänger på plats. Vi gjorde supergod middag (Klyftpotatis med grönsaker och fläskfile i rosmarinsås) och sen somnade vi hyfsat tidigt.


I morse har vi hunnit inventera på grillen, äta lunch och nu tänkte jag måla en fönsterkarm. Sen blir det avskedsmiddag för Emilia och träning!

Av sarahw - 29 augusti 2009 13:30

Vaknade först av alla kl 9.30 Vilken sovmorgon! Regn och ruskväder såklart när Andreas lovat att gå på order och bara göra det jag vill ha gjort. Jag hade tänk mej plantering här ute och ta hem utemöblerna. Men det går ju inte, så jag ska måla fondväggen i toan och Andreas ska fixa igång en lampa och hänga upp en spegel. Sen hittar jag säkerligen på något mer. Sitter och tittar på plastmattor. Tusan att dom snygga ska vara så förskräckligt dyra. Har hittat flera fina från Pappelina..

Nå nu ska jag börja måla!

Av sarahw - 28 augusti 2009 10:43

Igår fick jag en trevlig nyhet!

Sibylla Sangis ligger på 8:e plats (av 207 kök) i en säljtävlig som Sibylla Kedjan har. Det kök som har ökat mest i %  vinner 100000kr.

Bra jobbat alla våra duktiga tjejer. Vi är stolta över er och det ska bli roligt att fira det i Piteå!

Av sarahw - 28 augusti 2009 10:20

Denna dag har börjat toppen! Vaknade vid åtta tiden, åt frukostbuffé och plockade till (tycker om att ha ordning och reda runtomkring mej) Sen hittade jag en snygg skinnjacka i en katalog som jag bara måste beställa! Den kommer att passa så bra till mina nya skinnstövlar.

I natt just innan jag skulle gå och sova lyssnade jag på en massa bra musik (skönt att ha en dator tillgänglig igen) och längtan kom efter en riktig partykväll. Pigg som en mört (efter två sköna träningspass) drog jag ett par dancemoves! Andreas den tröttmössan tyckte inte det var läge för en fest, så det var bara att dra täcket över näsan.

Andreas har nyss åkt iväg på ett möte och jag och Albin sitter och diggar till denna härliga låt. Vi ska nog ta och baka bullar och kanske fara på badhuset. Ikväll blir det fredagsmys hos Maria, Jocke & William.

Av sarahw - 27 augusti 2009 22:31

Tyvärr är min sångröst under all kritik så Albin har inte fått höra så många sånger. Jag frågade här en dag vad han gillar för musik. Han sjöng en remix av I like to move it & Svenne banan och sen han att han gillar Lady gaga! Oops! Tur dom sjunger normala barnsånger på dagis:-).

Jag lider för övrigt av en riktig musikbrist, så jag letade upp en gammal goding som spelas flitigt i bilen. Albin diggar och ropar Yeah! Tur att han inte kan engelska än;-)


Av sarahw - 26 augusti 2009 19:43

Befinner mej i hemmet, strax på väg till stugan. Undra hur länge vi ska bo där? Hemma trivs jag oxå bra, liite hemlängtan kan jag få ibland. Främst efter våran supersköna säng. Wiklunds ska slipa vårat vardagsrums och hallgolv, så det bra om dom gör det innan vi flyttar hem.

Efter jobbet har jag vattnat blommorna, öppnat post, skruvat isär en liten skoter med Albin, betalat räkningar, beställt flygbiljetter och musikalbiljetter.

Galej efterlyste jag och nu är Wallmans på Piteå havsbad bokat och en weekend i Sthlm!

Att jag är driftig;-)


Av sarahw - 26 augusti 2009 19:25

Vill börja med att tacka alla härliga kunder som ger mej sån otrolig uppskattning (speciellt i veckan) bla flera kommentarer över min "städerskerocksklänning" som jag trivs så bra i. Så tack för att ni gör det värt att gå till jobbet!

Men det finns de som man klarar sej utan. Idag var det in en karl som började med att säga- Vad fin du är! Så långt är allt okej.. Sen går han och vandrar, stirrar och låtsas fråga om några böcker.. Sen säger han- Du verkar bekant, undra om vi träffats någonstans? -Nää.. tror inte det. Har jobbat här på bokhandeln i tolv år. -Jaså, jag som trodde att du var 17-18år. (Säkert;-). Då undrar jag var denna gamla gubbe träffar på 17-18 åringar?! Inte nog med det. Han förvinner ut ett tag och återvänder och börjar prata med en kund (en ung tjej). När kunden handlat klart följer han efter henne och frågar om han ska hjälpa henne att bära!!

Så akta er, en riktigt läskig typ är lös!

Av sarahw - 26 augusti 2009 10:25

Genomled sista Prison break i min ensamhet. Satt där med tända ljus i mörkret och tårarna rann. Min favvohunk nr2 offrade sej för för sin Sara(!).

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards