Alla inlägg under december 2013

Av sarahw - 31 december 2013 20:19

 

2012-års Partypinglor


Av sarahw - 30 december 2013 20:50

Har länge (2år iaf;-) drömt att få åka på en träningsresa och nu är den bokad! I Maj åker jag och Erika till Side och tränar 3 pass per dag, solar, läser, vilar och myser en i hel vecka. Jag låg vaken halva natten och tittade på olika alternativ. Hoppas jag gjorde rätt val,  för jag ser verkligen fram emot resan!

 

Av sarahw - 30 december 2013 19:48

Veckan började med uppesittarkväll, sen en morgonskattjakt och ett besök av den riktiga Tomten! Efter det har det bara rullat på... Jag har bla. provat på nya träningspass: Hit Strength, TC energy och KompisPump. Vi har varit på badhuset, haft filmkväll, mysfikat i stan och åkt skrillor i Ishallen. Jag har även varit på mitt livs första Babyshower:-).

                                           


Av sarahw - 24 december 2013 13:05

Fånga dagen! Lev i nuet och glöm alla måsten och planeringar;-)

 

Önskar er Alla en riktigt fin och fröjdefull Jul!

Av sarahw - 23 december 2013 23:49

Att det är mysigt med Jul! Ända sen jag var liten har jag längtat efter att få pyssla med mina egna barn.  

Jag blir lycklig i själen av att se att dom också uppskattar det!


               

          

Av sarahw - 23 december 2013 09:26

Skapa ett personligt hem:-). Ikea i all ära, men det finaste jag vet är när man gör hemmet till sitt eget. Ex. Fotoväggar, personliga loppisfynd, barnens pyssel samt egna byggen.

       



Av sarahw - 22 december 2013 13:52

Spara först och slösa sen! Det är det klyschigaste tipset av dom alla. Men jag som är ekonomen själv måste ju ha med ett spartips;-). Idag förväntar man sej att man ska kunna få allt man vill NU, helst igår! Man vi ha bilar,skotrar,telefoner,datorer,resor och en massa andra saker som kostar mer än vad det smakar. Därför lånar folket som aldrig förr. Gör en egen "lyxfällan" och kolla vad alla räntor blir per år. Är det värt det? Kanske det är dax att sälja av något och börja om på nytt. Man kan även räkna ihop vad man slösar på onödiga utgifter varje månad?

Ex, Skippar man den dagliga Red Bullen, kan man resa till Karibien en gång var tredje år! Visst man lever bara en gång och man måste få unna sej. Men man kan inte få allt! Verkligheten kommer ikapp förr eller senare..

 

                       

Bilderna är från Aruba år 2011.  Tänker fortfarande på den resan... För mej var det helt klart värt allt sparande:-)


Ps. Bind inte Bolåneräntan om du inte är beroende av att veta exakt hur stor dina kostnader blir varje månad. Rörlig ränta har alltid varit det billigaste alternativet räknat över en längre period. Det gör vi aldrig om:-(

Av sarahw - 21 december 2013 14:16

Idag blir det ett enkelt Te-Tips! Jag har länge haft dessa favoriter när det gäller påste:

 

Dricks helst med svensk honung i, samt lite mjölk.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards