Alla inlägg under januari 2008

Av sarahw - 29 januari 2008 22:40

Sitter här och "dumsurfar" och ser på gamla bilder.. Drömmer mej bort till sydligare breddgrader. Konstigt att man aldrig kommer ihåg det tråkiga, som att jag blivit sjuk dom 4 senaste utlandsresorna... Men nästa gång kommer det att gå bra:-) Eller?! Se bara på bilden nedan.. Ser det inte härligt ut så säg?

Nä åter till verkligheten. Jag & min trogna följeslagare "Abin" har varit på en superhärlig sparktur. Med plusgraderna fladdrande i håret gled vi fram i 50knyck (kändes det som;-). Vad är en dag på Mallis mot en dag i Sangis?!

I morgon ska vi åka till Luleå en säng, jobbärenden såklart;-) Å igår var det Happis som gällde... Tur vi har Volvon. Jag,Albin och Volvon.. Bara Pappsen som fattas:-)

Nu ska jag gå och krama kudden. Sover inte alls bra  ensam, måste nog gå och väcka Albin;-) 

Av sarahw - 29 januari 2008 16:04

På torpet!

Idag har Albin lekt på dagis och jag har gjort lite nytta här hemma.. Det vanliga: Målning, pappersjobb, träning (skönt!) och storhandling..

Ikväll ska vi bara mysa och kanske se "Gossip girls". Har hört att det ska bli en succé.

Mera bilder på begäran:

på go gubben såklart.. Fin vinterbild, Långhårig/nyklippt och Albin "meckar".

Av sarahw - 28 januari 2008 11:59

Årets tristaste månad är snart förbi.. Den är numera inte så trist eftersom jag har min lilla familj här hemma och jobbar nu endast halvid mot heltid i December. Tyvärr åkte min käre sambo söderut igår för att upprätthålla familjens ekonomi:-) Medan jag och Albin är hemma och sköter hushållet! Vi är ganska så duktiga på det måste jag säga. Igår skurade vi, fast Albin råkades vicka ut skurhinken...Sen var vi ute i det friska vädret och Albin slocknade skönt vagnen. Jag målade dörrar på ovanvåningen. Sen rensade vi skafferiet och Albin hjälpe gärna till med allt som eventuellt behövdes ätas upp;-) Efter en hektisk dag på landet myste vi till Fem myror... i soffan och med sina sista väl valda orden för dagen sa Albin: Mamma, traktorn skotta snö och så somnade han gott med sin kanin.

Bilder: Albin skäms efter att ha vickat ut skurhinken, Hjälper mamma med målningen, hjälper pappa med dörrmonteringen,

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards