Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av sarahw - 13 oktober 2010 19:45

Ja, ni mina vänner.. Det har hänt en del sen sist.

Det blir ingen resa i morgon, men det är inget jag sörjer just nu.

I söndags natt vakande jag med en hemsk magsmärta.

Låg och frossade ett tag och vi funderade på att åka in på akuten

 eftersom jag aldrig känt något liknande..

 Men värken minskade och efter ett tag somnade jag en stund.

I måndags bokade jag in en läkartid, men där blev jag inte klok,

 då alla prover visade att jag var i toppskick.

Åkte snopen hem för att fortsätta vila. På natten mellan måndag och tisdag sover jag uselt, är upp på toa och kommer tillbaka till sovrummet och svimmar på golvet. Andreas rusar upp och ringer efter ambulansen, lindar in Lill-gubben i täcket och går över med honom till grannen innan Albin hinner uppfatta att jag ligger på golvet och är på väg bort med en ambulans.

Fick mej morfin,syrgas och dropp i ambulansen och dom beslutade sej att vi skulle åka direkt till Sunderbyn.

Väl där slussades jag mellan olika avdelningar där undersökningar gjordes och en massa prover togs. Det bestämdes att jag skulle opereras så fort som möjligt. Kom in ca 6.30 och kl 8 sa dom att operationen var nära...

   

Väntade, väntade och väntade..


Var något nervös eftersom dom inte var säker på vad det var för fel på mej.

Klockan 14.40 såg jag på klockan i operationsrummet innan allt blev svart.

Vaknade sjukt illamående klockan 17 och dom berättar att det var som befarat. Min ena äggledare hade gått sönder, så den och 3 dl gammalt blod avlägsnades.

 Mådde inge vidare igår kväll och natt.

Men det kändes skönt att dom hittat felet och att det blivit åtgärdat.

Fick mej mat i morse för första gången sen middagen på måndag och jag trodde inte att jag skulle orka åka hem idag.

Men efter frukost, vila, lunch, en dusch och tandborstning fick jag ny ork och vid 13-tiden idag åkte jag hem.

Något sliten är jag ju ännu. Ont i både mage,rygg och axlar.

Jag är oerhört tacksam över att Andreas var hemma när han egentligen skulle ha befunnit sej i Göteborg+ att jag har en sån fin och omtänksam familj samt att jag fått ett sånt bra bemötande av alla människor jag träffat dom senaste dagarna.

      

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards