Alla inlägg den 10 januari 2010

Av sarahw - 10 januari 2010 21:53

Nu har vi redan hunnit in en bra bit i Januari och det blir inget nyårslöfte i år heller. Jag tycker nog att jag har ganska bra balans i mitt liv som det är.

Ska fortsätta att jobba mina Ca:65% på bokhandeln. Mitt pappersjobb har däremot ökat en hel del nu när Andreas startat ett nytt bolag. Men det går säkert bra ändå, eftersom jag kan välja min tid. Det får bli extrajobb på kvällar när Albin somnat för att kunna vara ledig med honom på dagen.

Lite slit får man ju faktiskt räkna med för att kunna göra en årsplanering som ser ut så här:

 

Januari

  • Andreas börjar jobba igen efter nästan 4 v ledighet.
  • 90min ansiktsbehandling i morgon, som jag fått i julklapp för länge sedan, Lyxigt!
  • Innan Januaris slut skall trappen vara vit.

Februari

  • Sangisrevy biljetter är införskaffade i vanlig ordning.
  • Lutar även åt en 25-års fest! Trevligt,trevligt!
  • En visdomstand skall dras ut i Sunderbyn, inge kul men ett ont måste.
  • BrolleMusikal i Coop Arena!!!
  • Bokrea

Mars

  • Hoppas innerligt att hallen uppe blir renoverad: Golvslipning, nya tapeter och en liten bokhörna är planerad.
  • Vårsol och långa promenader.

April

  • Min käre sambo fyller 30år på självaste påskaftonen. Om det blir en storfest eller en liten resa kvittar. Jag är på det mesta!
  • Påskmys i stugan.

Maj

  • Flytt till stugan.
  • Albin-gubben fyller hela 4år och det tycker jag vi absolut måste fira med en utlandsresa någonstans! 

Juni

  • Löparskorna ska fram igen och användas ännu flitigare än förra året.
  • Ny fondvägg ska tapetseras i stugan OM jag hittar det jag söker.

Juli

  • Årets höjdpunkt!! 6 veckors semester och jag hoppas vädret blir lika fint som i fjol.
  • Husvagnssemester söderut, ev till Norge (Andreas vill gärna visa stället där han var och jobbade för att det var så fint). Jag vill gärna åka till Legoland!

Augusti

  • Fortfarande semester halva månaden.
  • Många fisketurer om sonen kan hålla sej still i båten?!
  • Jag fyller år, inget speciellt att fira men jag önskar mej en kameramobil ;-)

September

 

  • Mörkret återkommer och det blir dax för filmkvällar igen.
  • Massor med lingon måste plockas i år, det är snart slut och havregrynsgröt utan lingon är inte alls gott..

Oktober

 

  • Flyttar hem från stugan.

November

 

  • Min vän Ulle kommer säkerligen att ha flyttat till Kalix vid denna tidpunkt, så istället för att hälsa på henne får vi boka in en weekend i Sthlm med musikal och Idolfinal!
  • Julklappsplanering

December

 

  • Mycke jobb och slit för att kunna se fram emot en lång semester 2011!
  • Julbak, pyssel och massor med mys med familjen på min traditionella ledighet mellan jul & Nyår.

Januari 2011

 

  • Kanske slår vi på stort och åker till Florida om Albin lärt sej att sitta still?! Andreas är inte mycke för sol och bad resor så han har länge pratat om att han gärna åker till USA istället. För att bila runt och se oss omkring. Vore även väldigt trevligt att hälsa på Åsa & Jason och deras smågrabbar!

En synnerligen trevlig planering måste jag väl säga:-) Kan hända att året inte blir riktigt så, men hoppet är ju det sista som överger en!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards