Alla inlägg under september 2010

Av sarahw - 10 september 2010 12:29

Efter många om och men har jag fått tillåtelse att tvätta bilen.

Min sambo är verkligen urpedantisk när det gäller vissa saker.

Men det är ju egentligen bara bra, för grejerna håller sej fina länge

 utan att jag behöver göra något.

På tal om bilar, så pratade Andreas med Volvo köparen och han frågade

 om han fortfarande är nöjd med bilen? -Jodå, svarade nye ägaren.

 -Fast den är inte lika välskött som då vi köpte den.

Om BMW:n är lika fin när ni ska sälja den, så köper jag den oxå.

  .

  


Eftersom Andreas är borta har jag efter noggranna instruktioner tvättat bilen både utvändigt och invändigt och kan nöjt konstatera att efter

 8 månader och 3500mil  ser den fortfarande ut som ny!

Av sarahw - 9 september 2010 23:40

Nu vill jag ha medicin, medicin, medicin medesamma!  .

 

Fattar inte vad jag lider av? Inne på 3:e veckan med nästäppa..

Jag kanske har någon sorts allergi?

Har verkligen försökt att ta det lugnt, men det hjälper ju inte!!


Jobbat hemma hela dagen idag och knappt lyft rumpan från stolen.

På tal om min rumpa, så är den i akut behov av motion.

Känner att dom här veckorna av stillhet börjar märkas.

Kvällarna framför Idol och dator gör mej så hemskt sugen på något gott.

Har full förståelse för alla soffpotatisar, som bara ligger där och käkar och växer..


  

Det blir säker bra, för i morgon ska jag och min

älsklings-gubbe hitta på något extra kul!


Av sarahw - 7 september 2010 23:45

Andreas har alldeles nyss anlänt till ett hotell någonstans söderut (?)

 och jag sitter här i kontoret och har nyss jobbat klart för idag.

(Tog mej ett  extra jobb-pass efter premiären).


Inom kort är allt klart för bokslut i det ena bolaget.

Det verkar som att hårt arbete lönar sej till slut!


Nuu är det dax för skönhetssömnen, för i morgon

ska jag orka vara alert på ett möte i Luleå  .

 

Av sarahw - 7 september 2010 16:23

Strax är denna hemma-jobbar-dag slut och go-pojken skall hämtas.

Gud så skönt att dagis bara är ett stenkast bort.


Ikväll är det Idol premiär!

Med spänd förväntan ser jag fram emot höstens omgång  .


Men först blir det harmiddag hos Astrid med efterföljande risdragning,

från våran nyklippta häck.

Ska bli härligt med lite kroppsarbete!

Av sarahw - 5 september 2010 21:21

       

Hade en mysig lördagkväll med Bella, Jim & Elias.


Idag har vi mest grejat på gården.

        

                     Våran egenodlade gurka!      Söndagsprojekt.

För att uttrycka mej moget  : Spots is the Shit!

  

Välkommen in!

Av sarahw - 4 september 2010 14:05

Har varit i stugan och plockat ihop inför vintern. 

  


 Har även tagit hem dom färska kryddorna innan dom fryser bort.

     

Middagens kyckling är satt i marinad.


Tror minsann att vi ska unna oss en lill-vila nu!



Av sarahw - 4 september 2010 08:04

Ni kommer knappt tro era öron, men jag har faktisk målat färdigt uthuset  . 70L falurödfärg och en hel sommar gick det åt.

Före (Juni-10)

Efter (Sept-10)

Jag älskar före & efter bilder!

Tror jag ska ta och leta fram fler bilder, från då vi flyttade till Sangis -05.

För att verkligen se att det hänt något.

Kan behövas dom dagar det känns som att det går såå sakta framåt.

Av sarahw - 3 september 2010 09:16

Sommaren är ett minne blott och jag har letat upp planeringen för denna månad:

September

 

  • Mörkret återkommer och det blir dax för filmkvällar igen.
  • Massor med lingon måste plockas i år, det är snart slut och havregrynsgröt utan lingon är inte alls gott..

Då var det det här med prioritering...

Tror jag väljer att lägga min energi på annat än lingonplockning.

Att köpa är ju hur billigt som helst!

Filmkvällar är inga problem, det hinner jag med  .


I höst/vinter har jag inte skrivit in så mycke nytt på min att göra lista.

 Det blir mest kuligheter som Grease musikal i Oktober, Julbord på western farm och  ABBA the show i Januari.

Pricken över i, skulle vara en resa till värmen...


Men i helgen ska jag minsann ta och måla färdigt, utvändigt för detta år!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards