Alla inlägg under september 2010

Av sarahw - 23 september 2010 10:04

Igår såg jag en snutt av Kungarna av Tylösand.

Förstår att Sverige är på väg utför, när folket sitter och ser sån skit!

Bättre var Berg flyttar in.

Igår var hon hos Gunde, det var trevlig underhållning.



Av sarahw - 21 september 2010 22:17


  

  Hittade en passande bild  .


...

Av sarahw - 21 september 2010 21:40

Så var Idolsagan slut för Chris.

Nu är det upp till honom att välja hur framtiden ska se ut. 

Se det som en rolig grej eller ta åt sej av juryns ord och träna, träna ,träna!

Oavsett vad han väljer är jag jättestolt över honom och att han vågade prova. 

  


Nu ligger hoppet på Sanne!!



Av sarahw - 21 september 2010 13:03

Valet är över och oavsett om man är nöjd eller inte

 har svenska folket fått säga sitt.

Inget att gnälla över utan det är bara att göra det

bästa av situationen.

Det är iaf mitt motto!


Idag har jag och Andreas haft ett givande möte (äntligen!)

och det ska jag nu fira med lite lunchmålning!


Ikväll blir det fortsättning på Idolaudition i Sthlm  .


Todiloo!

Av sarahw - 18 september 2010 19:24

...Men just nu har jag lite huvudbry...

I morgon är det val och jag har fortfarande inte bestämt mej!

Gjorde ett test på valpejl.se och det visade sej att jag är ganska spretig.

Dock fick SD en väldigt hög procent.

 Va!??

Jag ser mej själv varken som elak, egoistisk eller som en rasist.

Dock tycker jag absolut att vi måste se över invandringspolitiken.

Såklart ska vi hjälpa alla dom som är i nöd i den mån vi kan

 och har pengar i statskassan.

 Kom att tänka på vårat grannland Finland som tar emot väldigt få invandrare. Jag är inte så insatt i politik, men jag har då aldrig hört att Finländarna anses vara rasister? 

(Fast jag har däremot hört att dom är väldigt patriotiska, då dom sällan lejer in arbetskraft från utlandet även om dom skulle tjäna någon krona på det)

När jag åker till andra länder är jag skyldig att anpassa mej efter  dom seder,lagar och förordningar som gäller.

Samma tycker jag ska gälla för dom invandrare som kommer hit.


Åpropå vårat grannland kom jag på en annan sak som jag tycker är bra i Finland. Det är hur dom hanterar huslån. Bevisligen fungerar det, för direkt man åker över gränsen ser man en massa nya hus. Där är det tydligen så att man får låna förmånligt och ha en tuff avbetalningsplan för att betala av lånet

inom en överskådlig tid.

I Sverige sitter vi  i lånefällan.

 För att ge ett bra exempel tar jag vårat eget stuglån.

 Ingen kontantinsats behövdes och vi har en väldigt billlig månadskostnad.

 Följden av det blir såklart att vi aldrig blir av med lånet under våran livstid. Sånt borde inte få ske! Naturligtvis har vi en plan hur vi ska fixa det, för ingen av oss har lust att ha en massa skulder när vi går i pension.

(det vara bara en parentes)


Testet visade minst % åt vänsterpartiet.

 Det är absolut den politik jag skulle vilja tro på.

Vi skippar betygen,kraven och gör lite som vi vill.


Men tyvärr blir bara svenskarna slappare och slappare.

Betyg är ett måste för att skapa motivation. Det är ett bevis för att man kan!

Har verkligen fått se slappheten i vitögat, då vi anställt folk på grillen.

Många ansökningar kom in, men tyvärr märktes det att många var tvugna att söka, men inte intresserade av jobbet. Visst, det är inget högstatusjobb i mångas ögon. Men någonstans måste man ju börja.

Ungdomarna idag är på tok för bortskämda.


Tycker Centern har en rolig tv-reklam om att gå tillbaka till bidragssverige eller skaffa oss riktiga jobb. Som uppväxt i ett företagarhem har jag sett hur mycket slit det krävs för att driva eget. Det är verkligen rätt att försöka göra det enklare att driva eget och framför allt få mer driv i ungdomarna att vilja!


Sen har vi det här med skatten.

Skulle gladeligen betala mer i skatt, bara jag visste att det gick till rätt saker.

Självklart borde arbetande och pensionärer beskattas lika.

Pensionen är ju pengar man arbetat ihop under livets gång.


Kommer ihåg när jag flyttade hemifrån. Jag och min dåvarande kille flyttade till en liten tvåa och jag hade halvtidsjobb på bokhandeln.

Kände en kille som var lika gammal som jag som oxå hade flyttat hemifrån.

 Han fick en lägenhet av socialen, en fin stor tvåa mitt i stan med öppespis.

 Där bodde han helt själv och det gick ingen nöd på honom.

Sånt sticker i ögonen på dom som jobbar och sliter.

Nu är det säkert väldigt få som tycker att det är helt okej att leva på andra...



Min lilla upplevelse som jag haft av vården är bara positiv.

Dock hör jag till dom lyckligt lottade som hittils är frisk av mej.

Fast man har ju hört att man ska orka vara frisk för att vara sjuk idag.

Att man måste stå på sej för att få rätt vård. Inte bra alls!

Vården är viktig och där behövs pengar.


Ämne: Skolan.

Var försvann ordning och reda i skolan? Där eleverna hade respekt för lärarna?

Har egentligen ingen större erfarenhet i ämnet,

men har ändå en känsla av att det inte blir bättre..


En tanke på maxtaxan dök oxå upp.

 Ska vi inte minska klyftan mellan dom fattiga & rika?

 Maxtaxan gynnar ju dom som har gott om pengar.

Varför ska dom som tjänar över 42000kr/mån inte betala 3% av inkomsten

som dom som tjänar mindre?


Ja jösses, vilket långt inlägg det här blev då.

Tankarna är många och det är inte lätt att välja.

Men ett val ska jag göra, för det är viktigt att delta!

Har heller aldrig blivit påverkad hemifrån.

Vet att många röstar som sina föräldrar, men jag har inte ens

en aning på vem dom lägger sin röst.  


Hur det än går i valet kommer det att bli en massa missnöje, för statskassan räcker inte till allt hur man än vrider och vänder på det.

Ser insädarna framför mej där det gnälls då skatten ökat igen och nettolönen för metallarbetare/vårdbiträde minskat med 18000kr/år (källa:www.valpejl.se).







Av sarahw - 16 september 2010 21:16

Bäst att uppdatera när min blogg aldrig haft så mycke läsare som nu.

Måste betyda att jag vanligtvis inte skriver om så värst intressanta grejer  .


Nu har nervositeten äntligen släppt!

Var sjuukt nervös (nästan som Idolen själv) i tisdags,

 trots att jag självklart visste hur det skulle sluta.

 Nervositeten höll i sej igår oxå och jag fick knappt ner nån mat alls.

Fråga mej inte varför?

Jag är nog helt enkelt inte van med såna här spännade grejer i mitt lugna liv.

Eftersom det var en sån chock att Chris överhuvudtaget sjunger,

så har det varit en hel del uppståndelse runt honom.

Igår när jag jobbade pratade dom flesta kunderna om händelsen och en kvinna kom in och köpte ett kort som hon ville ha hjälp med formuleringen på.

Hon skulle ge det till en kille som gått vidare i Idol!

Det var lite småroligt att hon ville ha min hjälp i just det ärendet.


I morgon är det dax för slutaudition i Sthlm

och jag känner mej förvånansvärt lugn.

Än så länge!


Annars då?

Har tränat Pump för första gånger på 4 veckor.

Underbart!!

 Min "förkylning" visade sej gå över då jag (alldeles för sent) tog allergimedicin.

 Enligt mina blogginlägg har jag varit förkyld i Feb, April (en månad), Juni och nu Aug/Sept (en månad). Inte Okej!

Nästa gång det händer ska jag prova allergimedicinen direkt.

Men vad är jag isf allergisk mot hela tiden?




Av sarahw - 15 september 2010 17:45

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards