Alla inlägg under september 2010

Av sarahw - 15 september 2010 10:19

I slutet av April fick jag ett sms där Chris skrev att

både han och Sanne gått vidare i Idol.

Jo, tjena! Trodde han drev med mej (som den skämtare han är) men han fortsatte att hävda att han talade sanning.

Jag krävde bildbevis på två guldbiljetter, men dom hade då bara sjungt för en "förjury" och skulle tillbaka till den riktiga juryn.

Som ni nu alla vet, gick det bra där oxå (till slut!).

Jag åkte snarast till Ryssbält för att för första gången

 få höra brorsan med gulbiljetten.

Efter många om och men ställde han upp på att sjunga

för Bella & mej, och killen kan ju!

     

Av sarahw - 14 september 2010 21:29

 Ni har väl inte missat kvällens idol?!!

Av sarahw - 14 september 2010 13:20

http://www.kuriren.nu/noje/artikel.aspx?articleid=5534326


Får kallsvettningar av blotta tanken att vistas i juryrummet!

Jag är tom så nervös att jag har köpt godis på en vardag...

Av sarahw - 14 september 2010 09:22

Så har dagen kommit, som jag med skräckblandad förtjusning

sett fram emot i ca: 5 månader.


Dagen i övrigt bjuder på jobb och tacomiddag med Bella & Jim.


  


...

Av sarahw - 13 september 2010 15:40

För varje dag som går, känner jag mer och mer att det snart är dax för plan B.

Det gäller att börja vänja sej vid tanken....



Av sarahw - 10 september 2010 23:11

Sitter och kollar på en massa bilder från sommaren som varit.

Kom på några speciella saker från våran bilsemester som jag vill föreviga,

innan dom faller i glömska.

Av någon outgrundlig anledning älskar Albin "We No Speak Americano".

Men vi hade inte med oss någon skiva som den var med på.

Då och då frågade han ändå om vi inte kunde spela den.

En sen kväll när vi anlände till ett hotell i Kalskrona så klev vi ut mitt i stan och så hörde vi just den låten spelas från ett uteställe. Klockan var närmare 1 och Albin blev tok-glad och ställde sej och dansade på trottoaren!

Tyvärr hann jag inte få någon bild på det. Men det var en upplevelse!


 Natteravn blev ändå årets semesterlåt.

Spelades flitigt i bilen både till, i och från Danmark,

bara för att den passade så bra.

Albin är för övrigt grym på att härma Rasmus.


Sen strulade jag till våran vistelse i Sthlm och "All night long"

fick en helt annan innebörd.

Vi påbörjade våran resa norrut vid 22-tiden och Albin slumrade till ett tag.

Ett par timmar senare vaknade han och sa bekymrat:

-Hörrni?

Både jag och Andreas reagerade på hans tonfall och undrade om han mår dåligt.

Han svarade:

- Vet ni egentligen var vi är??

  

Semesterbloggande

Av sarahw - 10 september 2010 22:55

Tror jag vet varför Andreas är tveksam att låta mej tvätta bilen:

Det var hösten 2001.

 Jag och Andreas hade just träffats och han skulle åka och tävla i Korea.

Jag bodde hemma i Ryssbält och hade ingen bil. 

Snäll som han är lät han mej låna hans fina BMW.

Snäll som jag är tänkte jag att jag måste tvätta bilen innan han kom hem.

Bella och jag tvättar & donar och så tar hon fram cocpit shine

 och putsar på i bilen hon tvättade.

 Som TUR är hade jag hört Andreas nämna att han absolut inte gillar när det glänser. Han hade fullt sjå med att hålla inredningen matt.

TÄNK om jag inte hade vetat det, då hade det blivit riktigt pinsamt.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards