Alla inlägg under augusti 2009

Av sarahw - 14 augusti 2009 09:10

Vilken fin dag det ser ut att bli:-). Har en lång "att göra  lista" som jag oxå hann med att skriva igår kväll. Ikea katalogen hann jag inte igenom innan all energi tog slut, eller berodde det kanske på att min sambo ropade ett antal gånger att jag skulle komma och lägga mej.

Vaknade kl 8 utan väckning och Albin med sina 3 mjukisdjur vaknade vid halv 9.  Albin kröp upp i soffan medan jag fixade välling.

Citat: Pappa gör den bästa vällingen, varm & kall!

Till saken hör att vi har en vattenkokare med temperaturinställning, så vällingen har samma tempeatur varje gång. Ja ja, då får han väl vara utan den idag. Har verkar glad i alla fall, för han går omkring och sjunger: I like to move it, move it, i like toooo MOVE IT!!!


Har förresten en härlig träningsvärk från gårdagens pass, känns som att jag har värsta bandyrumpan;-).

Av sarahw - 13 augusti 2009 22:55

Efter ett svettigt Pump pass känner jag mej pigg & glad!

Har plockat och grejjat på i stugan. Skrivit en lååång inköpslista på saker som vi behöver. Tur jag ska jobba extra ett par dagar denna månad:-).

Sitter nu och bläddrar i den nya Ikea katalogen och nyss pratade jag med pappsen min om nå färgtips.

För nu ska den röda fondväggen i toan bort.. Vitt och fräscht ska de bli!

Den röda fondväggen i vardagsrummet får vara kvar ett tag till tror jag, men sen blir den oxå vit.Vet  ännu inte vad jag vill ha för tapet. Något modernt men ändå stugigt... Hmm.. Tänk tänk tänk...

Av sarahw - 13 augusti 2009 12:10

Det går inte att förneka det längre.. Hösten är här, det känns tydligt.

Frisk luft, promenader i den färggranna naturen, tjocka tröjor, tända ljus...

Fast jag kommer att sakna sommaren så låter det ganska mysigt med höst oxå.

Vi har köpt en sån fin jacka och mössa till lill-gubben. Passar honom perfekt!


Idag jobb, sen ledig till på tisdag:-)

Av sarahw - 12 augusti 2009 17:38

Ibland blir jag verkligen sugen att säga det jag tänker på, speciellt just nu när jag är vrålhungrig!

Nåväl jag ska inte gå och såra en stackars människa...

Snart kommer mina pojkar med Lax och då kommer jag att bli mej själv igen.

I min väska har jag något väldigt gott (bara Albin som vet vad;-), men jag ska ta mej tusan inte äta nåt sånt idag.

Av sarahw - 12 augusti 2009 10:18

Vaknade vid 6-tiden av all åska. Andreas drog upp gardinerna och vi låg och såg på blixtarna och blåsten ut över vattnet. Verkligen mäktigt!

Skönt att vara inomhus på jobbet idag:-)


Idag har vår goda vän Ulle åkt söderut igen..

Igår åt vi middag på Valhall, Ulle bjöd oss, tusen tack vännen!

Som ni ser har vi ingen lurvpelle mer, numera är han snaggad och såå lik min kusin Sebbe.




Av sarahw - 10 augusti 2009 12:47

Jag fick visst mitt jobbarväder trots allt.

Ju närmare Kalix jag kom desto mer moln blev det.

Tänk att jag oftast får som jag vill;-)

Det går för övrigt riktigt bra att jobba idag. Strax lunch!

Av sarahw - 10 augusti 2009 07:52

Jag hade beställt sämre väder till idag, men icket.

Jag har varit uppe en bra stund, men Albin steg nyss upp. Han har inte kommit över till oss på ett par nätter nu:-(.

Igår morse när jag  vaknade och klev upp och såg jag att ytterdörren stod på vid gavel! Lite rädd jag blev! Kollade snabbt att Albin låg i sin säng och det gjorde han som tur var.

Nu ska vi snart åka till dagis och jobb.

Av sarahw - 6 augusti 2009 08:43

Hur vissa personer får mej att helt ändra på mina principer;-)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards