Alla inlägg under mars 2009

Av sarahw - 12 mars 2009 22:29

är att komma hem till en liten kille som säger:

-Ååå Mamma, jag har längtat efter dej hela daan.

En stund senare sitter han tålmodigt och väntar på mej utanför duschen och utbrister:

- Mamma, jag tycker om dej! Hur mycke som helst.

Han brukar vanligtvis säga:

-Mamma, jag tycker om dej! Alltid!

Albin är väldigt sparsam med de starka orden. Klok kille! Dom ska inte missbrukas;-).

Sen ikväll när han kröp ner under täcket så kom det ett:

- Fan, vad skönt!

Hoppsan hejsan, var kom det ifrån?!


 Mammas pojke!


Av sarahw - 11 mars 2009 21:30

på min långledighet..

Dagen började med sovmorgon (som vanligt:-). Beställde varor,snabbhandlade och åkte ut till lugnet i stugan.

Sov middag framför brasan och gjorde klart Andreas snöskottningsprojekt. Jag tror att jag skötte mej och gjorde raka kanter och inga hack i altanen;-)

Albin såg en ren på gården och blev lite skrajsig!

Dom ringde från möbelhuset och sa att våran efterlängtade soffa har kommit.  Vattnet är nu igång i stugan och jag är redo att flytta dit:-D

Åkte hem igen och lagade Bellas goda skinkgryta, dammsög,dammtorkade och skurade. Nu ska jag göra färdigt Andreas papper, så det är klart tills Göran kommer på måndag.

Sen är jag redo för sängen och jobb hela helgen!


Av sarahw - 9 mars 2009 22:30

Denna dag har varit himmelsk! (Mitt nya favoritord).

Plockade och grejade lite i morse efter våran sovmorgon.

Åkte till stugan och Albin sov middag i sin säng medan jag läste framför brasan. Sen ritade vi traktorer, fast Albin var inte alls nöjd med mina teckningar;-). -Det duger inte! sa han (Albins nya favoritord).
Skottade på altanen i det härliga vädret och åkte på middag till mormor. Sen har jag mest bläddrat i kataloger. Klänningen som jag hade tänkt ut till påsk var restad till mitten av April, så jag måste komma på något nytt!

Nyss har jag gjort ett ångbad efter mormors inrådan. Tror jag ska ta och fortsätta att se filmen "Hemligheten".

Av sarahw - 8 mars 2009 22:55

Har gått och blivit förkyld igen:-(.

Så jag missade mitt Spinning/Pump premiärpass idag som jag hade sett fram emot. Som tur är kommer det fler chanser:-)

Det var det negativa. Det positiva är att vi har hunnit med att äta våfflor 3 gånger denna helg!

Med 3 olika hemmagjorda syltsorter. Riktigt gott!

Nu måste jag gå och sova... Det duger inte att vara sjuk på sin lediga vecka. Imorgon är det ju dessutom min & Albins mysdag! Tror vi ska åka till stugan och bara elda, vila och njuta av utsikten.



Av sarahw - 6 mars 2009 10:31

Det är inte klokt hur fort tiden går...

Men det är alltid trevlig att det är nära mellan fredag kvällarna:-)

Efter förra Let´s Dance, då Carl-Jan åkte ut tjurade Sam ihop och sa att han inte alls är given gäst fredagarna framöver. Så jag kände att jag måste hitta på något extra. Så ikväll bjuder jag på våfflor efter bastun!

Idag är Andreas i Piteå och kollar på ett nytt jobb:-). Hoppas det är lika bra som det låter!! I Mogon åker han & Simon till Österrike i affärer. Å gubben, kom ihåg att inga avtal skrivs under innan ekonomiavdelningen har granskat det;-)

Av sarahw - 6 mars 2009 10:21

Jag tror att en förbannelse vilar över denna blogg!!

När jag skrev mina visdomsord... Typ spara först handla sen, så hips vips några dagar efter det så hade jag dragit på mej värsta lånet.

Sen skriver jag om mitt bristande tv intresse och helt plötsligt är båda tv aparaterna påslagna igår kväll när jag kom hem. Så jag såg både lyxfällan och 2 ½ män. Jag som anser mej som ganska stabil och inte så jyr!

Vad händer??!!

Av sarahw - 4 mars 2009 21:49

Frida fyller år idag! Så vi fick oss gofika och trevligt sällskap.

Bara två dagars jobb sen blir det långledigt till nästa torsdag!

Igår var det hektiskt. Lite pappersjobb, tung träning, mathandling och så lagade jag både två formar lasagne och två formar med pastagratäng. Så snart är jag redo för en storfamilj;-). Albin fick vara ledig från dagis och umgås med familjen istället. Vi hann även vara ute i snön och baka pepparkakor. Nu är degen slut, så nu blir det nog inga fler kakor förrrän till nästa jul.

 


Fick frågan här en dag om jag hinner ta det lungt nån gång. Att jag alltid verkar ha så fullt upp. Sant! Vi hittar på en del. Men jag känner ingen stress. Det jag däremot prioriterar bort är tv tittandet. Tv:n är vanligtvis endast påslagen ett par gånger i veckan. Vid Let´s Dance och igår såg jag Desperate housewives. Så vi hittar på grejer på dagen och så städar och plockar jag på kvällen. Det är guld värt att Albin sover så länge på morgonen. I morse väckte jag honom strax före kl 8. Är det helg kan vi ligga kvar och mysa minst till kl.9 Är man utvilad orkar man det mesta!

Nu är klockan bara 22 och hör och häpna så ska vi faktiskt gå till sängs. Kanske slå på stort och slå på tv:n idag oxå:-). Såklart ska man bli beroende av tv:n i sovrummet nu när vi sagt upp Canal digital (för att vi aldrig ser på den). Tanken är väl att vi ska ta ett tvillingkort från boxern som vi har i vardagsrummet. Betydligt billigare!


Av sarahw - 2 mars 2009 09:15

Nu är det bestämt!

Det blir Rocktema på våran Påskfest i stugan.

Denna gång ska jag ta temat på högsta allvar. Jag har hittat ett riktigt nice "skinnfodral" i en katalog. Min sambo var först lite osäker. Han sa- Jag vill ju helst att du kommer hem till Björkforsvägen efter festen:-)

Ingen fara gubben!! Den lär ändå inte sitta likadant på mej som på den långbenta blondinen i katalogen;-)

Mina klipplaner förstördes. Kan inte klippa mej som jag tänkte om jag ska ha den rockfrisyr som jag tänkt ut. Ni hör ju vad seriös jag är!

Känn pressen alla ni som ska komma så jag inte står där superstajlad för mej själv!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards