Av sarahw - 6 november 2013 17:30

Mitt i allt fixande i stugan gjorde vi ett avbrott och åkte vi för att se Diggiloo i storforsen. Även där hade vi riktigt tur med vädret. Det hade regnat i ett par dagar men just den dagen var det uppehåll och sol. Trots att vi var där före kl.16 fick vi sittplatser en bra bit upp på berget. Men det var ändå jättekul att se och framförallt höra den duktiga skaran av artister. Vi måste ha varit fullkomligt utarbetade, för dagen efter vaknade vi kl.12.30 Kan inte minnas när jag sovit så länge sist.

Av sarahw - 6 november 2013 17:15

Efter att vi kom hem från vårat semesterfirande så tog vi äntligen vårat pick och pack och flyttade ut till stugan (13/7-13)

När vi väl kommit dit fick vi stå i för att få allt i ordning inför den kommande stugfesten. Varv nr.2 målades på bodan, träd fälldes, avloppet till duschen fixades, en del av gården grusades, en avloppstank svetsades ihop, el drogs in i bodan, hyllor byggdes, en till kyl & frys införskffades och en bodaltan kom upp.

Ok, vi kanske inte riktigt hann färdigt med allt dessa till festen, men nu är det fixat iaf:-D.

Av sarahw - 5 november 2013 09:50

Redan kl.11,20 befann sej jag och Nathalie på Skansen (8/7-13) för att ta en bra plats på Allsången, men tyvärr skulle Håkan Hellström ge en extrakonsert efteråt så det var måånga fler än oss som ville ha bra platser. Vi fick bädda ut picknikfilten och bänka oss strax utanför sittplatsdelen istället. Erika kom och gjorde oss och sällskap, senare kom även Rikard. I ca:30 graders värme och gassande sol hade vi det riktigt mysigt och jag fick uppleva den där magiska allsångs/festival-stämningen som jag hade hoppats på. Vi åt ost & Kex, glass, pimplade vin och diggade till Medinas: Miss Decibel och där Palmerna bor (som för evigt kommer att påminna mej om sommaren 2013)

Efter allsången stannade vi till på Standbryggan och avslutade sedan kvällen med att rocka loss på Soap Bar. Vid tre snåret då det varma vädret bytts ut mot ett härligt nattregn, gav vi upp och hittade tillbaka till Ibis Hotel i Järva. Erika min klippa lovade att stiga upp och ta hand om barnen:-D.  Men både barnen och vi sov så länge att vi höll på att missa frukosten. Sen låg vi ett tag på rummet och hörde då regnet smattrade på rutan innan det var dax för resans sista shoppingtur i Kista Galleria.

Jag är riktigt nöjd med våran 10 dagars semester! Lagom lång tid på varje ställe och så hade vi dessutom riktigt tur med vädret. Halvmulet på legoland, utlandsvärme på allsången och spöregn på sista shoppingdagen:-D.

En bonus på denna resa är att jag tom. fick klämt in ett par träningspass på hotellet. Det gjorde underverk på mitt humör;-). Det värsta jag vet är när den där semesterslappeten smyger sej på...

Av sarahw - 5 november 2013 09:46

Efter att ha vilat upp oss efter Legoland blev vi sugen på ett besök på Gröna Lund (8/7-13). Tyvärr fick man vänta läänge på sin tur eftersom det var högsäsong.. Men vi hade det jättemysigt med alla nära & kära.

Av sarahw - 5 november 2013 09:40

I Stora staden var det riktig högsommar och efter att Andreas slagit till på en "nygammal" bil (BMW 330XD-10) i nyskick, så skyndade vi oss ut till en strand, men det var lättare sagt än gjort... Till slut hittade vi oss iaf en parkering och kunde njuta av lite strandhäng ett tag. (6-7/7-13)

Av sarahw - 5 november 2013 09:27

Innan vi lämnade Horsens hann vi shoppa lite och jag fyndade ett par nya Nike fit dry byxor på REA. Det är helt omöjligt att få tag i dessa i Sverige och jag min dumma nöt köpte bara ett par trots att de fanns två par kvar i min storlek.. Nåja, jag får nöta ut detta par och hoppas att Sverige tar in dessa sköna byxor igen.

Fjärde dagen (5/7-13) åkte vi tillbaka mot Köpenhamn och hade en plan på att gå på det fina Tovolit i stan ,men vi hade redan åkt så mycket karuseller på Legoland så vi gick all-in på shoppingen istället.

På den femte dagen åkte vårat resesällskap hem och vi fortsatte vårat semestrande i Stockholm.

Av sarahw - 5 november 2013 09:15

Efter sommarens hemmapyssel så åkte vi på semester till Danmark med familjen Spegel. Resan började inge vidare då trollungen kräktes redan på väg till flyget (2/7-13). Resten av resan fick hon sitta i en framåtvänd bilstol och trots att vi körde närmare 100mil så mådde hon toppenbra! Vi landade på Kastrup och körde ca:30mil till hotellet i Horsens. Där bodde vi på Best Western Jöregensens hotell mitt i stan några mil från Legoland. Andra dagen tillbringade vi 10h på Legoland och tredje dagen var vi där ca.6h Trots alla dessa timmar hann vi ändå inte uppleva allt. Det är verkligen ett ställe som jag rekommenderar för både stora och små. http://sarahw.bloggplatsen.se/2010/07/24/3292136-dag-6/

Förra gången vi var dit (se länk) så var Albin lite för liten för många åkattraktioner. Skulle säga att 7 år är en rätt bra ålder för att uppskatta både legovärldarna och alla karuseller (om man gillar sånt).