Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Reseuppdatering

Av sarahw - 4 februari 2011 13:56

Ja, då var det dax att summera semestern på Aruba.

Eftersom resan kostade en hel del hade jag skyhöga förväntningar!


Det absolut bästa med hela resan var stranden och vattnet!

Det var precis så fint som bilderna visar.


Klimatet var superskönt.

Jämn temperatur dygnet runt, året om.

 Det var ca:29 i skuggan på dagen och 26 på kvällarna.

Albin, Jakob & Joel lekte mest på stranden.


Maten var superbra!

God inernationell meny med stor variation på de olika ställena.

Hann inte ens besöka alla restauranger som ingick i våran all inclusive.

  

Sista kvällen grillade vi direkt på bordet.


Personalen var trevlig så länge man gav bra med dricks..

Förutom personalen på hotell & restauranger så såg man inte till några andra innevånare då vi bodde på ett rent turistställe.

Det var mest äldre turistade Amerikanare på området (Mycke trevliga).

Hörde inte några andra språk än Amerikanska,

 Holländska (Aruba tillhör Holland) och Svenska.


  

Utanför Tamarijn sålde dom souvenirer vissa kvällar.

(Väldigt mysig miljö  )

Vi bodde på ett Hotell i Divi-kedjan och då ingick mat

och underhållning på 4 st Divihotell.


Hade läst att det skulle vara rätt så dyrt där,

men med dagens dollarkurs så stämde det inte.

(Det var lite billigare jämfört med Sverige)


Den största besvikelsen var ön i övrigt.

Trodde att landet i allmänhet hade hög standard, men så var inte fallet.

Men det gjordet inte så mycket eftersom vi bodde

 på det allra finaste stället på ön.



Summa summarum är vi alla väldigt nöjda med våran resa!

Men nästa gång ska vi se någon annan del av Världen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahw - 10 augusti 2016 20:28

Årsdagen närmar sig och jag kämpar på med mina steg. Det är en väldig tur att jag satt upp en massa mål att sträva efter, annars vet jag inte hur det hade slutat.  Kommer ihåg en kväll ett par veckor efter olyckan, då jag låg och önskade att det va...

Av sarahw - 29 december 2015 23:42

Efter några smärre ångestattacker anlände vi till Umeå för att höra läkarna säga det jag redan visste.  Det är tur att kropp & själ sätts i chock, för skulle man ha varit som vanligt hade hjärtat gått sönder. Erika var den handlingskraftiga av os...

Av sarahw - 25 oktober 2015 23:27

Lördagen den 12 September vaknade hela familjen med ett leende på läpparna. Barnen klev upp och såg på barnprogram på tv medan jag och Andreas låg kvar i sängen ett tag. Andreas var taggad över dagens Nordcupstävling på Näverberget i Luleå och jag så...

Av sarahw - 11 oktober 2015 13:14

Av sarahw - 29 september 2015 10:34


Andreas & jag brukade granska alltför positiva saker kritiskt och säga " Om nåt verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det".  Den sista tiden (före olyckan) har jag stött på bekanta som frågat -Vad gör du nu för tiden och hur mår du ? ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards