Alla inlägg den 17 februari 2010

Av sarahw - 17 februari 2010 10:12

Igår fikade jag med en säljare som besökte oss på jobbet. Han sysslar dock med något helt annat än det vi pratade om. Men vi  kom i alla fall in på samtalsämnet pensionsförsäkringar, kapitalförsäkringar, aktier, fonder och testamenten.

Han påminde mej hur viktigt det är med en pensionsförsäkring, speciellt när jag inte jobbar heltid. Sant! Eftersom jag är intresserad av ekonomi så har jag lite koll på läget och sparar i både i en pensionsförsäkring+kapitalförsäkring. Men om jag inte ska jobba heltid på väldigt länge är det kanske läge att spara mer... För mitt mål är inte att gå i pension vid 70, utan helst mellan 55-60år.

Våran familj är även medlem i Aktiespararna. Jag gick en aktiesparkurs och försökte mej på att följa med på börsen, men intresset falnade och det blev svårt att ha koll på min portfölj.

Albin har även han en liten aktieportfölj som vi hoppas ska bli en stor en, den dagen han behöver den.

Vi måste snarast ta tag i att skriva testamente. Faktiskt väldigt viktigt, speciellt då vi inte är gifta. Såå om det är någon som känner att ni vill ärva någon skuld, säg bara till;-)

Vi har även tecknat en livförsäkring, så om jag skulle avlida så skulle min sambo få en massa pengar och tvärtom. Inte för att man skulle bli lyckligare, men det skulle ju onekligen underlätta att slippa gå från hus och hem om något hände.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards