Alla inlägg under november 2010

Av sarahw - 14 november 2010 09:00

Albin och jag var på badhuset  igår. Efter att Albin bytt om till badbyxor

 stod han nöjt och speglade sej och sa:

-Jag kan jobba som badvakt, för dom ser ju ut såhär    .

Sen tränade vi livräddning och lekte kustbevakning.


Senare på kvällen klagade Albin över att han hade ont i pannan

 och ville ha medicin.

Han fick det och vi kröp ner i sängen och såg  "Så mycke bättre".

Han pratade med Andreas i telefonen:
-Jag känner mej så hängig, nästan så jag vill lägga mer ner och dö!

(Tror minsann den pojken har sett för många SOS-program  )

Han fortsatte samtalet med:
-Kan inte du sluta svetsa och bli polis istället, så du bara är på stationen och inte så långt borta...

Sen somnade han alldeles svettig vid min sida.


I morse vaknade han efter 11h  sömn och säger sej må bra.

Även jag känner mej piggare efter 10h sömn i natt+2h på soffan igår kväll.

  


 

 

Av sarahw - 11 november 2010 22:46

Guud så skönt!

Ser fram emot helgen  .

I mogon börjar vi ledigheten med träning,adventsbak och Idol Live i Luleå.

Läste att det blir Rocktema!

Yes, yes, yes!


  

Av sarahw - 11 november 2010 10:18

Ringde försäkringsbolaget och frågade vad självrisken kunde tänkas vara?

Höll andan och förberedde mej på det värsta...

Men den var inte alls stor,

 eftersom det inte blir några åldersavdrag då stugan är nybyggd.

Då kan vi börja kolla på golv, tapeter och om vi ska göra något åt värmen.

Så merkostnader kommer det såklart att bli,

 men nu kommer vi att få en stuga som är helt i vår smak.

Ända sen vi köpte den har jag drömt om ett ljust trägolv, men det var inget man vågade prata högt om högt då man inte byter ut ett nylagt golv.

  

Igår kväll satt jag och sorterade i mina foton för att skicka in på framkallning.

Hittade detta härliga foto från en mysig filmkväll i stugan,

 då det bröt ut ett riktigt oväder.



Av sarahw - 10 november 2010 20:02

...Är att komma hem till någon som längtat efter en...

  

Av sarahw - 9 november 2010 10:04

Vintern kom verkligen på en gång.

  

I morse när jag körde till jobbet slogs jag av hur otroligt vackert det är här uppe!


På jobbet håller jag på att packa upp en massa julkort & julpapper,

så jag har riktig justämning!

  

Till veckan när jag ska vara ledig (försöka iaf), ska vi baka och börja förbereda hemmet inför 1:a advent.

        


Sen har jag beställt att "lillasyster" ska komma till helgen,

 men knip ihop till på lördag  .

Då ska vi bosätta oss i Pulig och bara snoosa!!


Förresten!

I söndags fick Simon och Anna en söt liten Hugo på 2680g & 48cm lång.

Massor med gratulationer till er!!


Av sarahw - 7 november 2010 08:22

Äntligen får Albin börja använda sina nya kläder!

I år har vi noga valt ut "den bästa" overallen.

Vi har åkt runt och provat flera olika modeller.

Till slut fastnade vi för Isbjörn of Sweden.

Nää, det är ingen tjejoverall.

Klart killar kan ha rött. Albins mamma älskar rött & svart.


Igår var lilla familjen på badhuset.

Albin "simmade" omkring och helt plötsligt tog han av sej dynan

och kastade sej ut på djupt vatten.

Såklart sjönk han som en sten..

Sötisen trodde att han hade lärt sej att simma på riktigt.


Efter badet åkte vi till Valhall för att äta lite god mat,

sen åkte vi hemåt och jag tog tag i mina foton.

(som legat på vardagsrumsgolvet i en massa månader)

Albin & Andreas såg en film medan jag klippte och klistrade.


Min mail skickar ut virus!

Har raderat alla mina kontakter, så det inte ska skickas ut några fler..

Virus är inte alls kul!

Bokföringen och 6500 bilder finns nu på den externa hårddisken.

Det gäller att minimera alla risker, i dessa olyckstider!!




...

Av sarahw - 4 november 2010 22:38

Jobbat mest hela dagen.

Albin den stackaren var tvungen att vara på Vattis med endast ett barn till.

 Tänk vad många människor har det bra som kan vara ledig på lovet

med sina barn!


Unnade mej ett träningspass på kvällskvisten,

 då jag fått gjort en hel del nytta på kontoret.

Efter det var vi på 6-års kalas till Viggo.

Det är så himla mysigt ute i deras stuga  .


Alldeles strax kommer min sambo hem!

Han som nyss åkte och skulle vara borta läänge..


I morgon börjar min jobb-vecka på bokhandeln.

Ja, nog är det tur man har jobb i dessa tider...

Måntro vad självrisken på en vattenskada är?


Av sarahw - 4 november 2010 20:51

Albin säger att han ska få en lillasyster som ska heta Lisabett.

Men än så länge bor hon i Bellas mage.

Undrar just hur lillasyster hamnade där?

  



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards