Alla inlägg den 13 juni 2010

Av sarahw - 13 juni 2010 23:26

Jag åkte tidigare ikväll iväg för att träna trots att momsen inte var klar.

Tyckte jag var ute i god tid denna månad och skulle bara fixa det sista i helgen när det skulle regna.

Men det kom inget regn..


Nåväl... Jag tränade och satte mej i bilen. Skruvade upp volymen och åkte glad i hågen hemåt. Tänkte för mej själv att kör man en sån grymt skön bil kan det kan ta mej tusan vara värt att riskera körkortet ibland! Sansade mej till slut och satt farthållaren på 117km/h. Tänkte att så roligt är det ju inte utan kort..

Spanade som vanligt extra noga där poliserna brukar stå och så ser jag en snubbe på backen, bromsade men lite försent och fick svänga in  . 105km/h och 2000kr i böter!!

Kunde nästan inte hålla mej från skratt över hela situationen, så poliserna måste ha tyckt att jag var en ovanligt munter fortkörningsbilist.

     

Såå vad har jag lärt mej av detta?

Inte ett dugg tyvärr!

Bara en liten sak som jag undrar? Varför ville poliserna veta var jag skulle?

Räcker det inte med att jag erkände att jag kört för fort?


Bötern är redan betald från mitt nöjeskonto som lyckligtvist inte är överbelastat.


Moms & arbetsgivaravgifter är redovisade, betalda och klara kl 23.11 (hela 49min tillgodo  ).


Slutet gott allting gott  . Nuu ska det bli skönt med en dusch!!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards