Alla inlägg under april 2010

Av sarahw - 30 april 2010 17:41

Sitter här på jobbet och känner mej ensam..

Med all rätt! Vem tusan kom på att vi ska ha öppet till kl 18 en sån här dag?


Mulet och regningt ute..

Men det gör inget, för det är extra mysigt att vara i stugan då.

Ser fram emot kvällen!

Vi var bara 4 från början men nu blir vi 8 personer som ska fira in våren.

Majbrasan skippar vi och inriktar oss på mat och dryck istället  .


Av sarahw - 29 april 2010 16:26

Eftersom jag jobbar kväll, så har jag och Albin-gubben hunnit tillbringa morgonen i stugan.

Vi har dammat, putsat, höjt värmen och dukat fram inför Valborgs-grillningen i morgon!

Albin är överlycklig över att kompisen William oxå ska göra oss sällskap  .




Av sarahw - 28 april 2010 17:53

6 dagar avverkade bara 3 kvar!

Nu ska jag hem till Ulle & min Lill-finne  .

Ulle messade nyss att han bara pratar finska, så hon var i behov av en tolk!

Grejen är att han bara kan några ord på finska, fast han skulle så gärna vilja kunna mer så han hittar på en massa ord som låter likt.

  


Av sarahw - 26 april 2010 10:34

Snart, väldigt snart kan jag nog börja planera in ett träningspass!

Nästäppan har börjar ge med sej, fast jag har fått lite rethosta istället.

Men jag känner att orken är på väg tillbaka  .

Av sarahw - 25 april 2010 11:29

Marknaderna är  på väg att dö ut...

Jättetrist tycker jag!

Det kan ju vara hur mysigt som helst att besöka en, OM det bara finns något vettigt att se på.

Tänker på hur kul det var att besöka Töre marknad när man var ung..


Jag tycker att en bra marknad bla ska innehålla saker som honung, nybakt bröd, nyrökt fisk, skinnkläder, stickade sockar, fyndiga leksaker, blommor och sylt.

Riktiga hemmagjorda saker av bra kvalité som man inte kan köpa överallt.


Verkar som att en stor del av marknadsfolket har stannat upp i utvecklingen och  inser inte att nutidens människor inte vill ha en massa småprydnader eller annat loppis "skrot".

Dessutom är det supertrist när man kommer till markanden en halvtimma innan stägning och så har dom flesta plockat ihop.

Nå nu ska jag sluta gnälla.

Vi fick oss faktiskt skinnhandskar, en plånbok, klåddor och grönsaksbuljong.


Sibylla Sangis är iaf supernöjd med gårdagens marknadsdag!

Fullsatt hela dagen lång  .

Av sarahw - 24 april 2010 10:35

Vaknade tidigt i morse av att vinden ven i knutarna.

Trist väder för marknadsfolket  .

Jobbar hela helgen, men jag ska försöka att hinna förbi en sväng.

Honung, skinnhandskar till Albin och blommor står på inköpslistan.


Av sarahw - 23 april 2010 11:45

Jag tror jag håller på att bli tokig!

Snart två veckor sen jag blev förkyld...

Jag är för pigg för att vara sängliggandes men för sjuk för att orka göra något.

En näskanna är inhandlad och den hjälper säkert hela 2 minuter, sen är jag täppt igen  .

Jag får försöka ha tålamod och skölja, vila och hoppas jag blir frisk snart!

Av sarahw - 19 april 2010 11:37

..är det förmodligen det!

Det fick vi erfara sent igår kväll, när det gick upp ett ljus för oss och vi insåg orimligheten i del hela.

Men men, det är inget att hänga läpp för!


Min förkylning ger inga tecken av att ge upp  .

Kanske är det inte är så bra att shoppa, städa bilen och flänga omkring på kalas?!


Idag har jag hemma-jobbar-dag. Som tur är så är det ju inte fysiskt ansträngade att sitta framför datorn. Fast jag känner ingen ork i att tänka heller...

Mitt nästa bokhandels-jobbar-pass börjar på fredag håller i sej i hela 9 dagar, så jag bör se till att alla papper är i ordning tills dess.


Första helgen i Maj åker jag och Andreas på det årliga Sibylla Konventet i Stockholm. Jag ser fram emot lite miljöombyte .


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards