Alla inlägg den 26 april 2009

Av sarahw - 26 april 2009 14:33

Jag har alltid hävdat att den som påstår att pengar saknar betydelse aldrig har varit fattig. Men jag tror inte heller att mycke pengar gör en lyckligare. Det låter lite motsägelsefullt, jag vet...

Naturligtvis skulle jag bli glad om jag vann 5 miljoner. Då skulle jag:

  • Göra smarta placeringar och en livsbudget. För att försäkra mej om att pengarna skulle räcka livet ut.
  • Betala lånet på stugan.
  • Köpa mej en riktigt fet BMW.
  • Säga hej då till Leo , vidga mina vyer och bara läsa intressanta kurser och prova på lite olika jobb.
  • Tillbringa ännu mer tid med min familj och bara vara, istället för alla måsten.
  • Andreas skulle få bli min "handyman" på hemmaplan istället för att vara borta och jobba, så att min "att göra lista" skulle ta slut någon gång;-)
  • Jag skulle jämt unna mej en massa lyxiga saker som massage,huvård och fotvård.
  • Resa och se världen. Fast bara kortare resor då och då. För jag är så pursvensk som man bara kan bli.

Kommer inte på något som skulle göra mej lyckligare än vad jag redan är! Jag har pengar så jag klarar mej, en underbar familj, goa vänner, ett bra jobb och alldeles nog med prylar (för prylar tar tid). Kan inte förstå hur en del barnfamiljer har tid med heltidsjobb, villa, stuga, bilar ,olika fritidsaktiviteter, skoter, båt och mer därtill...

Till och med lite mer träningstid har jag fått (det jag tidigare klagat över). Både förra veckan och denna veckan har jag hunnit med 3 pass/v och det får jag väl vara nöjd med!


Jag vet, jag låter som världens värsta optimist!

Eller så intalar jag mej bara detta, eftersom jag troligtvis aldrig kommer att vinna en massa pengar;-)




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards