Alla inlägg under juli 2009

Av sarahw - 15 juli 2009 22:37

Just när vi hade tänkt åka till Kalix och hyra Bolt, kom solen tillbaka.  Så vi gav oss istället ut och fiska. Spegelblankt och inte ett mygg:-). Jag hade kunnat sitta där hur länge som helst, men med en 3-åring i båten blir inte fisketurerna så långa...

Andres väntar & väntar.. Men det blev inget napp för honom. Det kanske beror på att han pimplar?! (Landkrabban vet inte skillnad mellan att meta & pimpla;-)

Vi ser lite gladare ut, för Albin fick nämligen 2 aborrar och jag 1.


Av sarahw - 15 juli 2009 22:27

Morgonen bjöd på strålande väder. Härligt varmt och jag kunde måla färdigt 3 sidor av stugan.

Helt plötsligt dök det upp en massa moln..

Färgen hann precis torka, så kom det ett riktigt spöregn!

Av sarahw - 13 juli 2009 18:18

Bättre sent än aldrig! Här kommer receptet på Bellas Gryta.

(4-pers)


18 Pastanystan "Änglahår" (Fidelini)

800g benfri skinkstek

3 paprikor

olja

Salt

Svart+ vitpeppar

Chilisås

Maizena

Soya

Brun farin

3-5 dl vatten.


Strimla steken, stek i olja, krydda, bryn paprikan. Blanda parika, stek, vatten, maizena, soya, brun farin och chilisås.

Av sarahw - 13 juli 2009 18:06

Min västa mardröm har blivit verklighet!!

Albin har börjat prata om att han ska tatuera sej...

Motivet är han bergsäker på: Ett Lejon!

Våran traktorkille vill alltså ha ett lejon?! Ganska gulligt, men NEJ Albin, det kommer aldrig att hända.

Av sarahw - 13 juli 2009 11:21

En Semestervecka avklarad.. Har hunnit med några grejer på att göra listan.

Bla. målat färdigt ytterdörren där hemma.

Grundat dörrar och fönster på lilla bodan(ovan). Har även tänkt måla ladan.

Det är riktigt roligt med såna småprojekt, tom så roligt att jag skippade Spinning/Pump passet igår kväll!

2/3 delar av min familj har just åkt med skrot på tippen och jag ska strax fortsätta måla här i stugan:-)

Av sarahw - 9 juli 2009 20:18

Dagen började segt, men blev mycke bättre:-).

Både jag och Albin var extremt trötta i morse. Andreas tyckte att vi skulle rycka upp oss och fara och göra nåt kul. Vi drog till storstan och hämtade klockan hos urmakaren.

Jag blev så glad när min gamla klocka som man drog upp gick att göra om (eftersom den sackade efter) till en batteridriven verson. Tycker att den passar så bra här i stugan, bland alla moderniteter.

Vi spankulerade på stan och köpte jorgubbar. Sen följde han med mej på TC och plocka fram vikter. Fast han tyckte mest att det luktade fotsvett;-). Pappsen hämtade honom och jag bet ihop och tränade. Fick höra en del av den nya Pumpmusiken och det var kul:-). Middagen stod på bodet när jag kom hem (lyxigt) och nu känner jag mej riktigt pigg! Ska strax ta och se filmen P.S I Love You.

I morgon ska vi hitta på något riktigt Buskul! Fast jag vet ännu inte vad!?

Av sarahw - 9 juli 2009 09:45

Måste nog börja ställa väckaren även när vi är ledig. I natt har jag sovit från ca: 23-9 och nu känner jag mej jätteseg:-(.

Mulet även idag.. Men efter att ha kollat 3 olika vädersajter, ser det ljusare ut. Det blir så dyrt att vara ledig när det är trist väder. Jag har hunnit köpa ett par solglasögon med styrka ( joo, jag slog till, skattepengarna låg ju bara där och väntade på att blir förbrukade;-). Impulsköpte även ett par vanliga glasögon! Såå nu vill jag ha sol och värme, så man bara kan ligga och göra ingenting.

Igår var vi och hälsade på Albins kusiner Tindra,Lova & Leo! Albin var eld och lågor, mycke beroende av alla  leksaker dom har.

Nää nu ska jag rycka upp mej och äta frukost.


Av sarahw - 6 juli 2009 20:18

Det blev inge metning i helgen, det var alldeles för trist väder. Vi shoppade lite i Happis istället och igår jobbade jag nästan hela dagen (hemma på kontoret). Skönt att göra bort en del, så jag slipper göra det när solen tittar fram. Idag har jag och lillen mest plockat och donat.

Nyligen avslutade jag mitt bak och grabbarna for på en tur med båten (i spöregnet).

Sitter här och njuter av ensamheten med allsång i bakgrunden. Ser förresten att dom kommer tillbaka nu..

Strax blir det fika och sen "Prison Break".

Albin väntar till de blir varsågod:-)




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards