Alla inlägg under maj 2009

Av sarahw - 6 maj 2009 16:49

Igår kväll var jag och Albin på Sibylla och åt Skrov. Mutade Albin med strips & Dip och den tjuriga Albin jag möttes av när jag kom hem blev på ett strålande humör! ( Jo, även jag kör med mutor ibland) Han var så duktig och hjälpte mej att fylla upp varor och trevlig mot kunderna var han oxå. Citat : Hej då, kör försiktigt och trevlig helg! Verkar som att han snart är redo att börja jobba extra;-).

Sen somnade vi typ samtidigt framför Desperate som jag till min glädje kunde se i sovrummet (Canal digital funkar ännu).

Jag vaknade tidigt, så jag har (förutom jobbat) tonat håret, beställt varor till kiosken, bokat hyrbil till helgen, beställt servicetid till Volvon och beställt tandläkartid.

Ikväll blir det att ta tag i lite tvätt,kontorsjobb,schemaläggning och packning inför helgens resa till Sthlm.

Vi har förutom Sibylla konventet bokat in dejter med Ulle (som vi sover hos), syster Nathalie och svägerskan Erika. Så det kommer att bli kul!

Förra årets konvent var nästan lite för kul för min del. Andreas fick sköta söndagens förpliktelser medan jag befann mej i sängen. Jag skyller än en gång på åldern!


?

Av sarahw - 5 maj 2009 16:14

Känner mej naken idag. Undra var jag lagt alla mina smycken?

Å dålig hörsel har jag oxå..

Jag skyller på åldern, som vanligt;-)


I övrigt har jag & Leo haft en lugn och trevlig eftermiddag innehållande kändisskvaller på hög nivå:-)

Av sarahw - 5 maj 2009 13:44

Tillbaka från ett superbra lunchpass med Danne! Fylld av musik från förr, så man fick känna sej ung igen;-).  Har även hunnit med en mycket god lunch bestående av min nya favorit fiskrätt (Tack Emma för receptet) Lax med västerbottensost och soltorkade tomater. Jag ääälskar soltorkade tomater!

Här på jobbet är det inte lika muntert. Vi har påbörjat våran lugnaste period på hela året. Men men.. Det är bara att bita ihop, snart kommer ledigheten! Fast jag kom på att jag lovat att jobba extra två dagar till veckan när Chefen är utomlands. Inget jag ska tänka på idag...

Känner mej på ett strålande humör och ikväll ska jag bara slappa och se på tv. Bara jag kommer ihåg att hämta boxerkortet i stugan:-)

Av sarahw - 4 maj 2009 15:09

Albins 3-års dag närmar sej. Fast man kan tro att han fyller betyligt fler år än så, för han önskar sej nämligen en Moped med nyckel och körkort!

Här en dag frågade jag honom  vad han ville äta till middag. Han svarade som en riktig tonåring: -Typ en 90:s (alltså en hamburgare)..


Av sarahw - 3 maj 2009 13:04

..att tänka positivt! 

Solen försvann och det känns helt plötsligt helt okej att jobba:-)

Av sarahw - 3 maj 2009 12:05

Lite extra pengar skulle verkligen sitta fint just nu!

Inte nog med att jag spräckte min månadsbudget i Luleå i onsdags.. Igår var vi i Haparanda och handlade efter jobbet. Till råga på allt så kom jag på att vi ska ju till Sthlm nästa helg!!

Sen har vi det värsta av allt: Rena sommarvärmen ute och jag måste jobba. Det borde vara förbjudet att jobba på söndagar! Längtar efter min lediga vecka och jag har inte ens jobbat hälften..

Men som tur är så är jag ju faktiskt en riktig optimist! Så jag ska genast sätta igång och ta tag i nåt projekt på jobbet (det handlar faktiskt bara om fyra fjuttiga timmar idag) och så ser jag fram emot träningen ikväll!


Av sarahw - 2 maj 2009 21:54

Vi började med att se på brasan..

Sen grillades det åt 13 hungriga personer...

Efter det åt vi en smaskig efterrätt...

Sen orkade de flesta inte ens sitta upp..


En mycket trevlig & lugn kväll:-)



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards