Alla inlägg den 14 maj 2009

Av sarahw - 14 maj 2009 22:53

Jag kommer nyss hem från personalmötet på Sibylla Sangis och Albin har vägrat att sova med farfar. Så nu har jag läst en "halvan" bok om helikoptrar. De böckerna är faktiskt väldigt bra och lärorika även för mammor. Andreas befinner sej i Piteå och jobbar både dag & natt för att slippa jobba extra i helgen.

Nu har jag några minuter över innan det är dax för sängen och då måste jag bara få berätta om min hektiska vecka. Anländer sent på söndag kväll från Stockholm och stupar i säng.

Jobbar extra på bokhandeln på måndag och sitter sen hemma på kontoret med momsen (i sista sekund som vanligt). Min tomma hjärna gör ett slarvfel som tar en väldig tid att reda upp. Nåväl, den hann in i tid även denna månad!

Tisdag skjutsar jag Albin till dagis, gör lite pappersjobb och kommer på att jag verkligen skulle behöva vårstäda (jag vet, det är snart sommar?!). Jag river ut alla mattor ur huset. Står i köket ser att jag glömt att byta till vårgardiner. River ner gardinerna. Tänker sen börja putsa mina fönster, kom i samma sekund på att jag verkligen borde bättra på nå färg på en del fönster innan putsningen. Sagt och gjort! Jag plockar fram div prylar. skrapar,slipar och grundar. Kommer sen på att jag måste steka den färska kycklingen som jag köpte dagen innan. Steker den och det slår mej att snart ska jag fara på lunchpasset och ingen sylt har jag till min lunchgröt. Så jag sätter igång och kokar lingonsylt och när jag lika är igång kokar jag jorgubbssylt och hjortronsylt oxå . Åker och tränar, snabbt hem igen och hänger tvätten från den 4:e maskinen. Viker in tvätt och hämtar Albin. Vi åker till stugan för nu måste Boxerkortet hämtas om jag ska kunna se på Desperate. Sen till råga på allt så har våran solstråle blivit en riktig tjurskalle. Så man får vara tålmodig i våra diskussioner. Grejar en stund i stugan och åker sen hem för att laga middag. Jag svänger ihop både kycklingwok och kycklinggratäng för att fylla upp frysen med matlådor. Tjurskallen Albin vill bara ha makaroner med ketchup! Allt annat är blä! Stön! Nu började jag vara riktigt trött... Jag mutar honom med att vi ska baka chokladbollar om han äter middag, men inte ens det lockar. Fast jag måste börja med fikabaket, för det är kalas nästa vecka! Jag äter min kyckling och bakar chokladbollar med en gråtande Albin vid min sida (Ingen mat=Inge fika). Sen kommer pappa Andreas hem och hittar mej apatiskt sittande i soffan med Albin famnen.

Onsdag: Mer extrajobb, ringer till Emilia och säger att jag kommer senare och jobbar längre istället. Stressar omkring och som ni säkert märkt vi det här laget så har jag svårt att göra en sak i taget. Fast jag får iaf städat färdigt  på övervåningen och satt in mattorna igen. Efter jobbet knogar jag på med nedervåningen, hämtar Albin hos Viggo & Agnes och åker till mormor för att pusta ut...

I detta nu så har vi fortfarande inga gardiner i köket och jag påbörjar dessutom min jobbarvecka i morgon...
Så vad vill jag egentlingen ha sagt med detta låånga inlägg?

VÅGA inte fråga när Albin ska få ett syskon?


Puss & Go natt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards