Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Bästa sommaren i mannaminne!

Av sarahw - 28 augusti 2014 22:44

Jag har funderat på lite olika saker som jag förknippar sommaren med. Tänkte i vanlig ordning gör en liten sammanställning över det viktigaste.


Sommar för mej är:

Målning: Det finns alltid nåt att måla och om det inte blir för stora projekt tycker jag att det är jättekul. Extra roligt är det att ha en kompanjon med sej och i sommar har jag och Erika tillsammans bildat "Målarna Svaskus AB";-).

Jordgubbar: Brukar vanligtvis äta massor, men denna sommar har vi ätit enorma mängder med Vattenmelon istället. Väldigt gott och läskande i värmen.

Semester i stugan: Miljöombyte. Underbart att ha förmånen att varje dag kunna blicka ut över havet. Speciellt en sån här kanonsommar.

Sommar med Ernst: Trevligt sommarprogram som jag och Albin brukar se tillsammans. Han är som riktig den där Ernst!

Sommarfest: Förra året hade vi en synnerligt trevlig sjömansfest. I år "hann" vi inte med någon. Var ut och åt med tjejerna på Kalixdagen. Dock blev det inget party men det var mycket trevligt ändå.

Gräsklippning: Gillar vardagsmotion och med våran tunga gräsklippare är det ett riktigt kul och svettigt projekt.

Allsång på skansen: Hade gärna besökt det i år igen, men jag fick nöja mej med att se det på tv. Gillar att ha på det i bakgrunden när jag grejar med annat. För den somriga och mysiga stämningens skull.

Sovmorgnar: Hur härligt som helst att få sova tills man vaknar . Tacksamt att ha barn som gärna sover till 9-tiden.

Odla kryddor: Jag drömmar om att ha ett växthus någon gång, med lite enklare grönsaker. Men för tillfället nöjer jag mej med att odla kryddor på altanen. Liktigt lyxigt att gå och plocka till matlagningen.

Sommarlöpning: Brukar passa på att träna ute så mycket som möjligt, men denna sommar ville jag komma in i instruerandet så jag har varit på minst ett par BodyPump pass per vecka samt nåt löppass. Jag är i det stora hela nöjd, men siktar på lite mer löpning nästa sommar.

Bilbingo: Trevligt sysselsättning med fikapausen som höjdpunkt. Dock hann jag bara med en omgång i sommar eftersom jag oftast tränade på tisdags och torsdagskvällarna.

Mjukglass: Denna sommar har jag bytt min glassfavorit  från mjukglass till Piggelin. God, lagom och läskande. Dom hetaste dagarna har jag nog fått i mej ett par/tre stycken per dag.

Loppisar: Har varit på få loppisar pga, det fina vädret. Men några fynd har jag allt hunnit göra.

Rökt Lax: Är bland det godaste jag vet. Längtar till jag kan röka min egen fisk! Jag fick en mjärde i födelsedagspresent, så nästa år ska vi dra upp nå "Opparn". Serveras helst på tunnbröd och rabarberkräm eller fil.

 

                                                                        


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahw - 10 augusti 2016 20:28

Årsdagen närmar sig och jag kämpar på med mina steg. Det är en väldig tur att jag satt upp en massa mål att sträva efter, annars vet jag inte hur det hade slutat.  Kommer ihåg en kväll ett par veckor efter olyckan, då jag låg och önskade att det va...

Av sarahw - 29 december 2015 23:42

Efter några smärre ångestattacker anlände vi till Umeå för att höra läkarna säga det jag redan visste.  Det är tur att kropp & själ sätts i chock, för skulle man ha varit som vanligt hade hjärtat gått sönder. Erika var den handlingskraftiga av os...

Av sarahw - 25 oktober 2015 23:27

Lördagen den 12 September vaknade hela familjen med ett leende på läpparna. Barnen klev upp och såg på barnprogram på tv medan jag och Andreas låg kvar i sängen ett tag. Andreas var taggad över dagens Nordcupstävling på Näverberget i Luleå och jag så...

Av sarahw - 11 oktober 2015 13:14

Av sarahw - 29 september 2015 10:34


Andreas & jag brukade granska alltför positiva saker kritiskt och säga " Om nåt verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det".  Den sista tiden (före olyckan) har jag stött på bekanta som frågat -Vad gör du nu för tiden och hur mår du ? ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards