Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Träningsresan

Av sarahw - 18 juni 2014 22:11

Jag hade höga förväntningar på hotell och träning men lite lägre på stället i sej, men jag är supernöjd med allt!

En typisk dag: Steg upp ca:7, frukost nr 1, träninspass 1, frukost nr 2, Poolhäng, Vattenaerobic=träningspass nr 2, lunch, poolhäng och träningspass nr 3, middag och kvällspromenad/shopping.

Jag skulle kalla det den ultimata semestern!

Eftersom jag i stort sett alltid är hemma så var jag lite nervös hur det skulle gå att vara utan barnen en vecka, men det gick superbra! Fick hela tiden bilder på hur mysigt dom hade det med pappilappi. Dom behöver verkligen egentid med honom utan att jag är där och bryr mej i allt.

Så jag har härmed bestämt att jag behöver åka bort minst en vecka per år;-).

Träningspassen bestod av Powerwalk, Core, Vattenaerobic, FLX, Leg solution, Crosstraining och Yoga.

Totalt hann vi med 16 stycken (missade Champs när vi var på studiebesök). Det var mycket varierande pass och bra upplagt. Ex, när man hade kört ett core och Leg solution på eftermiddagen så började man med yoga dagen efter. Det var även ganska lagom nivå på passen. Leg solution och crosstrainingen var väldigt krävande med en massa utfallshopp och burpees (såna där övningar som man bara älskar och hatar på samma gång;-). Erika som inte tränat alls på sista tiden var riktigt duktig som hängde med på allt. Jag hade en plan på att hinna köra lite egna pass, men det fick vi skippa. En gång stannade vi  kvar efter träningen för att boxas och när Erika sa att jag skulle tuffa till mej, skrattade hon och sa att jag ser ut som en liten rädd kanin;-). Så det fick bli mitt nya smeknamn...

Förutom all träning hann vi slappa vid poolen, läsa en bok, njuta av stillheten och den lugna musiken som spelades på vårat vuxenhotell: Sunprime Dogan Side beach . Vi gick på spa och provade Hamham (turkiskt bad) och på kvällarna strosade vi i gamla stan i Side och shoppade kryddor, skor och jag köpte mej äntligen ett par nya solglasögon med styrka. Maten var helt ok. Inte så välkryddad men vi hittade ett ställe som serverade äkta döner kebab (med kyckling) som var både billig och god (jag tror vi åt kycklig nästan varje dag). Vi provade även på turkisk pizza och den klassiska köttgrytan som tillagas i en lerkruka som dom sedan slår sönder och serverar ifrån.

Vädret var perfekt! Ca 28-30 på dagarna och 22 på kvällen. Sol, moln och lite blåst på eftermiddagarna.

Erika har fått i uppdrag av Ving att illustrera en bok med Lollo & Bernie, så en eftermiddag var vi på studiebesök på Sunwing Side East Beach och kollade in After Beach showen, Lollo & Bernie sviterna och kostymerna. Riktigt intressant att höra hur showteamet jobbar.

Som vanligt är halva grejen med utlandsemestrar att komma hem igen till fina (läs:kalla) Sverige med saltat smör, torr luft, egen säng och två små trollungar.

                                                                                   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sarahw - 10 augusti 2016 20:28

Årsdagen närmar sig och jag kämpar på med mina steg. Det är en väldig tur att jag satt upp en massa mål att sträva efter, annars vet jag inte hur det hade slutat.  Kommer ihåg en kväll ett par veckor efter olyckan, då jag låg och önskade att det va...

Av sarahw - 29 december 2015 23:42

Efter några smärre ångestattacker anlände vi till Umeå för att höra läkarna säga det jag redan visste.  Det är tur att kropp & själ sätts i chock, för skulle man ha varit som vanligt hade hjärtat gått sönder. Erika var den handlingskraftiga av os...

Av sarahw - 25 oktober 2015 23:27

Lördagen den 12 September vaknade hela familjen med ett leende på läpparna. Barnen klev upp och såg på barnprogram på tv medan jag och Andreas låg kvar i sängen ett tag. Andreas var taggad över dagens Nordcupstävling på Näverberget i Luleå och jag så...

Av sarahw - 11 oktober 2015 13:14

Av sarahw - 29 september 2015 10:34


Andreas & jag brukade granska alltför positiva saker kritiskt och säga " Om nåt verkar för bra för att vara sant, så är det oftast det".  Den sista tiden (före olyckan) har jag stött på bekanta som frågat -Vad gör du nu för tiden och hur mår du ? ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards