Alla inlägg den 2 juni 2012

Av sarahw - 2 juni 2012 23:52

Har haft en riktigt harmonisk dag. Jag har bara flytit på och gjort det som fallit mej in.

Regnet har bara gjort dagen bättre. Vi har varit i stugan en sväng, bakat kakor & bröd och grejat på här hemma.

Albin har varit med bästisen Viggo hela eftermiddagen/kvällen. Dom leker så himla bra, 

så jag och Alicia kunde ta oss en liten eftermiddagsvila tillsammans.

 

Till veckan bär det av till Estocolmo.

Längtar som tusan!

Först var det meningen att bara jag och lill-gumman skulle åka,

 men Albin ville så gärna komma med.

Av sarahw - 2 juni 2012 23:16

Alicia väger nu 9225g, är 72cm lång och har klädstorlek 74/80.

Ögonen har blivit ännu en nyans brunare (till pappans förtjusning  ).

Hon har äntligen fått två tänder nere och en är på väg där uppe.

Hon kryper fortfarande, mestadels med ena benet fram och ena bak eftersom det går fortast.Klättar och går runt möbler. Trots att hon tar sej över hela nedervåningen så upplever jag inte att jag måste passa henne hela tiden. Helst är hon i samma rum som där vi är och kan sitta nöjd och leka med sina leksaker under ganska långa stunder.

Hon sover mellan 1-2 timmar efter lunch och ibland en kort sväng efter middagen.

Hon tycker i stort sett om all mat.

Ammar henne innan sängdax kl.20 (fast det känns som att det börjar vara på upphällningen),

 sen sover hon till 7/8-tiden.

 Hon har börjat peka på saker och ting och vinkar hej då. Hon säger mamma,pappa och Hej!

Hon har världens gällaste röst och använder den gärna när hon vill ha uppmärksamhet.

En gång när vi var och handlade så frågade en kvinna om det gick nåt larm när hon inte såg att det var min lilla gumma som skrek 

Hon älskar att bada, leka tittut och rulla med bollen.

Den här söt-minen gör hon när man säger till henne "på skarpen".  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards